Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Jedna z rabat z wystawą południową.

Pokaż wątki Pokaż posty

Jedna z rabat z wystawą południową.

profus 23:04, 17 wrz 2011

Dołączył: 16 wrz 2011
Posty: 139
Na początek witam wszystkich forumowiczów.
Jestem początkującym miłośnikiem ogrodu bardzo młodego ogrodu - 2,5 roku. Wszystkie rośliny posadzone są według mojego "projektu".
Od pewnego czasu męczy mnie jednak pewna rabata. Bardzo bym prosił o pomoc w jej obsadzeniu. Próbowałem już "parę" razy ją zaprojektować (ok 2 lata) ale jakoś zawsze coś mi nie gra.
Jest półokrągła, z początku była to mała powiedzmy skarpa teraz wykonałem jej podwyższenie i jest płaska tak jak na zdjęciach. Jest bardzo nasłoneczniona (wystawa południowa - pełne słońce przez cały dzień od wschodu do zachodu). To co jest posadzone to rośliny w doniczkach tak tylko by nie było tak goło.
Ziemia: do 40 cm czarnoziem z gliną i piaskiem, pod spodem raczej glina.
Wielkość: długość łuku przy deskach 11m, przy kostkach 7,60 m, szerokość w najszerszym miejscu 1,7 m, na zdjęciu przedostatnim ok. 1,2 m.
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi czym to obsadzić by było fajne i reprezentacyjne.
Tak sobie myślę, że dobrze by było trochę zasłonić basen ale nie za bardzo wysoko by nie zrobić cienia na basenie.

Dla pełnego obrazu zamieszczam zdjęcia rabaty i tego co jest wokół.





____________________
Rafał - ogrodek amatora - kiedyś może będzie
Gardenarium 23:14, 17 wrz 2011


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Ta rabata jest dosyć wąska i trudna do obsadzenia.
Ja bym widziała coś na pniu, np. miłorząb, albo coś zimozielonego (wiadomo że bym posadziła cis kulę na pniu) i potem rozchodzące się wachlarzem zimozielone rośliny (żurawki polami w róznych kolorach) to tak naprędce mi się nasuwa.

Albo różne pola traw - miskanty i rozplenice, a na brzegu Carex "Evergold".
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka