Gdzie jesteś » Forum » Tarasy i balkony » Projektowanie zieleni na tarasie/ balkonie

Pokaż wątki Pokaż posty

Projektowanie zieleni na tarasie/ balkonie

MagdaRoss 19:43, 02 mar 2013

Dołączył: 02 mar 2013
Posty: 17
Witam serdecznie.

Potrzebuję pomocy przy zaprojektowaniu "tarasu" w moim mieszkanku. W temacie ogrodowym jestem kompletnie zielona, ale zaczynam się interesować tym tematem.
Moim problemem jest mój taras. a w sumie nie taras ale widok z niego który na dzień dzisiejszy do mnie nie przemawia a zależy mi aby taras był "przedłużeniem" salonu. Chciałabym zasłonić się od sąsiadów z naprzeciwka , a niekoniecznie robić to za pomocą rolet, żaluzji czy zasłon. Gdy kupowałam to mieszkanie, to najbardziej podobały mi się wielkie okna, które są na cała szerokość pokoju dziennego.




Pomysł, który miałam ja, to tuje wysokie, ustawione na cała szerokość tarasu. ale gdy zaczęłam przeglądać różne projekty to nabrałam ochoty na coś więcej i tu nasuwa się pytanie, ale co? kompletnie się na tym nie znam. Nie wiem , co nada się na taras. zależy mi też aby roślinność była trwała i nie wymagała zbyt wiele pracy, gdyż mam malutka córeczkę.
Taras ma ok 19 mkw. do połowy wyłożony jest płytami chodnikowymi, a od połowy kamyczkami- a taki projekt dewelopera Kamyczki mnie przerażają, jak myślę ze moja córeczka zacznie chodzić, i je połknie to ogarnia mnie przerażenie. Dlatego bardzo proszę ludzi dobrej woli o pomoc

Magda
____________________
Gardenarium 10:34, 03 mar 2013


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Witaj Magdo.

Jako projektantka i wykonawca takiej zieleni często spotykam się z takim jakby życzeniem "tylko żeby zieleń nie była wymagająca dużo pracy" i zawsze muszę tłumaczyć.

Wiesz Magdo, że uprawa roślin na balkonie i w donicach to bardzo ekstremalne dla nich warunki, korzenie są narażone na niskie temperatury i rzadko która roślina przeżyje.