Gdzie jesteś » Forum » Ochrona przed chorobami i szkodnikami » Choroby i szkodniki powojników, powojnik - Clematis

Pokaż wątki Pokaż posty

Choroby i szkodniki powojników, powojnik - Clematis

sylwiap 23:30, 10 maj 2016

Dołączył: 15 sie 2014
Posty: 37
Witam. Jestem początkująca na tym forum, dlatego proszę wybaczyć wszelakie błędy. Ale przechodzę do sedna. Mam problem, który pojawił się parę tygodni temu, a mianowicie mój powojnik na tarasie zaczął więdnąć, nie cały, tylko niektóre pędy. Na początku tylko jeden pęd ale się tym nie przejęłam, wycięłam, zapomniałam i po sprawie. Niestety po około 2 tygodniach problem się powtórzył z więdnięciem ale tym razem poszło prawie na połowę powojnika. Wtedy bardzo się już zmartwiłam i przeczytałam o uwiądzie. Wycięłam chore pędy, popsikałam środkiem na grzyby i ucieszona, że udało się powtrzymać chorobę, czy cokolwiek to było, na tydzień zapomniałam o problemie. Niestety po raz trzeci zostałam wczoraj zaskoczona marnym widokiem Proszę o pomoc co mogę jeszcze zrobić, by uratować tą roślinkę. Nie chciałabym go stracić, jest w miejscu reprezentacyjnym i ozdobą tarasu. Chciałabym wstawić zdjęcia ale za bardzo jeszcze nie wiem jak ?
sylwiap 23:37, 10 maj 2016

Dołączył: 15 sie 2014
Posty: 37


Wygląda jakby brakowało mu wody ale to nie jej brak jest przyczyną. Teraz chory jest już prawie cały powojnik. Jedynie na samym dole zostało trochę zdrowych niezwiędniętych pędów. Ma ktoś podobne doświadczenia ?
sylwiap 23:43, 10 maj 2016

Dołączył: 15 sie 2014
Posty: 37
Tak wyglądało jego zeszłoroczne kwitnienie. W tym roku będzie jak będzie


monteverde 23:56, 10 maj 2016


Dołączył: 31 paź 2010
Posty: 44149
Ups jutro muszę podlać swoje, żeby nie było za późno mamy tu na O.,przepis do podlewania powojników aby zabezpieczyć przed uwiądem, zapisz sobie pozdrawiam
10 ząbków czosnku, 8 tabletek nadmanganianu potasu, 8l.wody - czosnek rozgnieść, wrzucić tabletki zostawić na 2-3 godziny, podlewać powojniki, można powtórzyć na początku sierpnia.