Gdzie jesteś » Forum » Trawnik » Problem z trawnikiem - Pomocy!!

Pokaż wątki Pokaż posty

Problem z trawnikiem - Pomocy!!

Remigiusz92 19:45, 21 lip 2023

Dołączył: 21 lip 2023
Posty: 2
Witam wszystkich!
Na początku powiem ze jestem laikiem wiec proszę o wyrozumiałość
Wiec od początku, w zeszłym roku późną jesienią posiałem trawnik - Koniec Września Październik, trawa ładnie wypuściła, przetrzymała zimę i super! Wiosna robiłem dosiewki, nawiozłem nawozem firmy Mr. Grenn Grass, trawa ładnie ruszyła. Schody zaczęły się latem, trawa wyglada kiepsko, z koszenia na koszenie coraz gorzej nawozilem jeszcze latem nawozem tej samej firmy, ale teraz moim zdaniem to już zaczyna się dramat. Podlewam trawę regularnie, koszenie ok 1/3 wysokości trawnika, zwierząt nie mam. Proszę o jakieś rady, ewentualnie możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy, chciałbym coś zrobić, ale nie chce pogorszyć tego stanu ( o ile może być gorzej). Z góry dzięki za wszystkie rzeczowe porady i sugestie. Pozdrawiam!
LIDKA 01:13, 22 lip 2023


Dołączył: 14 sty 2021
Posty: 7140
Ile masz m trawnika
Jak podlewasz
Jaka gleba



Susza jest. Woda z kranu jest na przezycie roślin a nie na ładny wygląd.

2 porzadne deszcze i bedzie zielono.
____________________
Lidka , lubuskie gdzieś pod Zieloną Górą Glina i zielsko na Diamentowej
Remigiusz92 19:41, 22 lip 2023

Dołączył: 21 lip 2023
Posty: 2
Trawnik ma ok 550m2, gleba powiedzmy ze średnia pH 6,5 raczej zbita i piaskowa. Co do podlewania to przy takich upałach co 2-3 dni ale niestety pod wieczór, nie zrobiłem automatycznego nawadniania i nie mam możliwości podlewać rano przed dużym słońcem. Staram się mniej więcej podlewać na głębokość 5-10 cm żeby ziemia była wilgotna.
Emaciejka 17:30, 20 paź 2023


Dołączył: 20 paź 2023
Posty: 13
Czy trawnik jest regularnie podlewany?
Wiosną polecam zastosować nawóz Emeralld Tensio z dodatkiem substancji magazynujących wodę w strefie korzeniowej.
Jesienią koszenie na 35-40 mm, nawóz regeneracyjny Emeralld