Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » KAMILowe krok po kroku

Pokaż wątki Pokaż posty

KAMILowe krok po kroku

KAMILNOWICKI 11:05, 17 wrz 2015

Dołączył: 09 wrz 2015
Posty: 136
Witam
Czytam to forum od dłuższego czasu i być bardziej aktywnym. Mam do zagospodarowania prawie 2100 m2 działki. Sam niestety nie dam rady dlatego będę wdzięczny za wsparcie i ewentualną konstruktywną krytykę. Jestem samoukiem w wielu dziecinach i w sprawach ogrodowych również.
Mam dwójkę małych szkrabów więc robię wszystko drobnymi korkami do przoduJestem zbieraczem roślin od znajomych i za domem rozmnożyłem 4 odmiany hortensji ogrodowych (odmiany nie znane) kolor różowe, białe, fioletowe ok. 15 sztuk), dereń biały ok. 10 sadzonek, krzewuszki ok. 10 sztuk, pęcherznice ok. 20 sztuk, winobluszcz ok. 10 sadzonek, bluszcz ok. 10 sadzonek, lawenda ok. 40 sztuk, pięciornik ok. 30 sztuk tawuła japońska ok. 10 szt - zdaję sobie sprawę że takie ilości nie zostaną wykorzystane a nadmiar porozdaję po rodzinie Myślałem że mój pierwszy raz z sadzonkowaniem zakończy się klapą więc posadziłem więcej i prawie wszystko się przyjęło
Co mam i co chciałbym zrobić przedstawię wam po krótce.
Zdjęcie numer 1
Na działce znajduje się 700 m2 lasku sosnowego- część samosiejek jest również na głownym placu działań. Zrobiłem szybki szkic z lotu ptaka. Na rysunku są obszary od 1 do 8 które chciałbym w jakimś stopniu zmienić.
Obszar 1 (istniejący). Posadzone są na nim : od tarasu. Pierisy, rododendron, azalie wielkokwiatowe 2 odmiany. Pod 3 brzozami posadzone były sadzonki gasterii ale niestety z 9 sztuk ostała się 1, która także mocno podupadła na zdrowie. Między brzozami a ogniskiem są dwa hibiskusy- wszystkie rośliny posadzone w kwaśnym torfie. Jedyne co będę chciał tu zmienić to zrobić tutaj jak i przy każdej rabacie obrzeże z kamieni polnych w dwóch rzędach tak jak na zdjęciu skarpa pod czereśnią (obszar 8)