Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Zmienny ogród

Pokaż wątki Pokaż posty

Zmienny ogród

Adison 19:02, 06 cze 2017


Dołączył: 06 cze 2017
Posty: 188
Witam bardzo serdecznie wszystkich obecnych na Ogrodowisku. Od kilku tygodni przyglądam się waszym ogrodom i sama postanowiłam założyć wątek. Zaznaczam od razu że jestem amatorem i chętnie przyjmę jakiekolwiek porady i sugestie.

Aktualnie jesteśmy w trakcie planowania ogrodu o wymiarach dł. 25m sz. 10m.

Na planie który przygotowałam, jest naniesiony zarys trawnika, ścieżki, kostki brukowej pod domek narzędziowy oraz pergole, które mają zasłaniać taras.

Na planie naniesione również nawodnienie, które miejmy nadzieje niedługo zostanie założone.

Przy drewutni od strony tarasu już posadziłam magnolię. Natomiast od strony tarasu zasadziłam dwie Catalpy Nana. Na wysokości drewutni są dwie wierzby hakuro nishiki, natomiast one zostaną przeniesione trochę bliżej tarasu ponieważ na ich miejscu staną 2 kompostownik, które zostaną zasłonięte żywopłotem z grabu. Mam nadzieje że ładnie będą się prezentować na ich zielonym tle.

Dodatkowo zdjęcie trochę nieaktualnie ale niestety nie miałam lepszego. Thuje wzdłuż płotu są już przesadzone.


Dodam tylko że jest to głównie gleba gliniasta która została przykryta warstwą ziemi. Przy okazji zakładania trawnika (planujemy obrzeża z ekobordu) wypełnić dobrej jakości ziemią ok. 5cm.

Zastanawiamy się czy ścieżkę zrobić z żwiru/grysu czy z betonowych desek imitujące stare dechy wkopane w trawnik (nie chciałabym podkładów kolejowych gdyż są bardzo śliskie podczas wilgotnej pogody). Mam dwa psy i nie wiem co będzie lepsze.

Tak jak w temacie chciałabym stworzyć bylinowy ogród z małymi drzewkami.
Dziękuje za każdą poradę i opinie

Pozdrawiam
Ada



____________________
Zmienny ogród Ady
malkul 19:02, 06 cze 2017


Dołączył: 07 wrz 2011
Posty: 21702
witam się
____________________
Gosia - Ogród tworzę nowoczesny***Wizytówka - Ogród nowoczesny kokoszki
Adison 19:07, 06 cze 2017