Gdzie jesteś » Forum » Nasze ogrody » Początki bywają baaardzo trudne

Pokaż wątki Pokaż posty

Początki bywają baaardzo trudne

agata76 13:41, 26 lut 2015


Dołączył: 26 lut 2015
Posty: 27

cześć! mam na imię Agata. Mieszkam w woj. świętokrzyskim i zaczynam swoją przygodę z ogrodem... Przyznaję, że jestem laikiem, nie mam doświadczenia jeśli chodzi o uprawę roślin, ale kocham przyrodę ponad wszystko i chciałabym, żeby ona pokochała mnie też trochę
Na początek pokażę Wam północną stronę mojego domu - na wiosnę zamierzamy założyć tam trawnik i nasadzić pierwsze rośliny. Myślałam o magnolii, wierzbie, sośnie i i mniejszych... najbardziej denerwuje mnie rabata wtopiona w kostkę, na którą nie mam pomysłu. Na próbę wsadziłam tam 3 Danice i 2 cisy, ale myślę, że one tam nie pasują. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, jak efektownie zagospodarować moją "nerkę"?




____________________
Juzia 14:14, 26 lut 2015


Dołączył: 09 gru 2011
Posty: 38659
Może różaneczniki ?
____________________
W Kruklandii :) +++ Zielone drzwi w Kruklandii
agata76 14:26, 26 lut 2015


Dołączył: 26 lut 2015
Posty: 27
Dziękuję za odzew , a już myślałam że mój post zginie w gąszczu wielostronicowych wątków
właściwie myślałam o jakimś jednym bądź 2 wyższych nasadzeniach - takich na pniu (nie wiem co się nadaje, bo to północna strona i prawie zawsze jest cień) i między nimi jakieś karłowate. Rabata jest długa - prawie 4 m, a w najszerszym miejscu ma 165 cm.
____________________
Magda_ 15:10, 26 lut 2015


Dołączył: 25 kwi 2013
Posty: 2833
http://www.ogrodowisko.pl/watek/2587-ogrod-sylwii-od-poczatku-czii?page=649

popatrz sobie na ogród Sylwii - ona ma dużo takich wyspowych rabat i do tego piękny ogród

czy te stożki to na pewno cisy - wyglądają jak świerki Conica
____________________
Mój wymarzony ogród - czyli historia pewnej "ogrodniczki"
agata76 15:20, 26 lut 2015


Dołączył: 26 lut 2015
Posty: 27