Gdzie jesteś » Forum » Domowe » Zamiokulkas - przesadzenie

Pokaż wątki Pokaż posty

Zamiokulkas - przesadzenie

ipreikko 22:50, 01 lip 2022

Dołączył: 01 lip 2022
Posty: 1
Dobry wieczór wszystkim!

Posiadam względnie dorosłego zamiokulkasa, który obecnie rośnie (a właściwie już czeka, żeby tylko urosnąć) w doniczce (wewnętrznej) średnicy 30, wysokości 26 cm. Roślinka była przesadzana ok. 3 lata temu do nieco większej doniczki (obecnie jest właśnie 30/26 cm).

On potrzebuje już przesadzenia.

Miałem problem ze znalezieniem dużej, odpowiedniej doniczki, także postanowiłem, że przesadzę go do doniczki produkcyjnej i do niej dobiorę sobie dużą donicę/osłonkę. Nawet ze znalezieniem dużej produkcyjnej miałem problem, ale w końcu mi się udało.

Mam dwie doniczki produkcyjne:
- 32cm średnicy (góra), 26 cm wysokości;
- 35 cm średnicy (góra), 30 cm wysokości.

Oprócz przesadzania go ostatnim razem, tak naprawdę nie mam dużego doświadczenia. Po moim ostatnim przesadzeniu, gość zaczął się rozrastać, ale to już najwyższy czas, żeby dać mu trochę więcej miejsca.

Pytanie do was, która z dwóch, wymienionych wyżej doniczek będzie lepsza. Rozumiem, że zamiokulkasa winniśmy przesadzać ciasno, pytanie z mojej strony brzmi: jak ciasno? Czy aż tak, żeby przesadzić go tylko do 2cm szerszej (ta sama wysokość? czy jednak spróbować z 35cm średnicy?

planuję dac mu oczywiście na dno keramzyt i nasypać mu ziemi do zielonych/palm. Czy w tym zakresie powinienem coś zmieniać? Czy powinienem rozrobić z czymś ziemię (jakiś pumeks?)?

ponadto, plan jest taki, żeby wyciągnąć go z jego obecnej ziemi, oczyścić go z niej, nieco poluzować, pozbyć się oczywiście potencjalnie podgnitych korzonków (czymś je smarować?) -> nasypać keramzytu -> wrzucić gościa do doniczki, a następnie boki zasypać podłożem.

Jeżeli powinienem zrobić coś jeszcze, oczywiście będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady.

Załączam zdjęcia (mam nadzieję, że skutecznie):

bialydomek 10:06, 06 lip 2022


Dołączył: 16 sie 2017
Posty: 187