Artykuły Forum Ogrody pokazowe Instagram Sklep
Logowanie
Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Od czego zacząć i co warto wiedzieć?

Od czego zacząć i co warto wiedzieć?

omonika 19:29, 29 gru 2014

Witam, jestem pierwszy raz na forum i od razu się przyznaję, że w kwestii ogrodnictwa jestem kompletnie zielona
Moje doświadczenie wygląda tak, że zawsze na wiosnę jakieś tam kwiatki z nasionek sieję w doniczce ale nigdy nie było to jakoś przemyślane. Ot, kupowałam w sklepie nasionka kwiatów, które mi się ze zdjęcia na paczce spodobały i sadziłam według instrukcji.
Teraz przeprowadziłam się na wieś i mam ogromne pole do popisu więc zrobiłam sobie postanowienie, że zaskoczę wszystkich i założę piękny ogródek
Jednak zanim się za to zabiorę chciałam się poradzić osób, które mają jakąś wiedzę na ten temat aby mi doradziły od czego zacząć, za jakie roślinki mogę się zabrać a jakie wymagają większej wprawy.

1. Mamy przed domem taki nieduży półowalny podwóreczek, narzeczony mówił, że zasiał kiedyś trawę, ale ledwo zaczęła wschodzić i się zadeptała - nie wiem czy to kwestia źle dobranego gatunku, czy zwyczajnie nie jest możliwe aby rosła (bo nie dość, że my chodzimy to i kurki, kaczuszki też się trochę nadepczą).
2. Podwóreczek ogrodzony jest drewnianym płotem - myślałam o tym, aby posadzić coś pnącego. Osobiście bardzo podobają mi się róże herbaciane, ale pojęcia o ich uprawie nie mam, nie wiem czy będę umiała podcinać itd. Może jeszcze jakieś roślinki ładnie kwitnące, które będą rosły przy płocie?
3. Myślę też o jakimś skalniaku, ale z informacji jakie zdążyłam zebrać to chyba wyższa szkoła jazdy i chyba zostawię je na przyszłe lata, żeby nie porywać się z motyką na słońce. A może się mylę i to jednak nie takie trudne?
4. Mamy również altankę w szczerym polu, więc przydałyby się jakieś rośliny pnące, które uwielbiają słońce (jak pisałam, w szczerym polu, więc większość dnia na słońcu).