Artykuły Forum Ogrody pokazowe Instagram Sklep
Logowanie
Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Kompletnie zielona...

Kompletnie zielona...

Ania10 10:29, 18 cze 2016

Witam wszystkich,
Długo już obserwuje forum i krąże po różnych wątkach szukając inspiracji do własnego ogrodu. Mam wrażenie, że im więcej czytam tym mniej wiem.. Zaczynam się powoli gubić.. Właśnie stanęłam przed wyzwaniem zagospodarowania kawałka działki, dlatego odważyłam się tu napisać. Głównie, żeby podpytać ludzi bardziej doświadczonych ode mnie co powinnam zrobić, wybrać lub zmienić. Ja jestem w tym kompletnie zielona, choć od niedawna zdecydowana, żeby zrobić to jednak z głową i jakimś tam, przynajmniej wstępnym planem.
Mam dość trudną działkę (przynajmniej tak mi się wydaje) do aranżacji ponieważ jest wąska. Szerokość to zaledwie 13m a długość 100m. Ale skoro stanął na niej sensowny dom to i ogród uda się założyć – staram się myśleć pozytywnie
Na pierwszy rzut zamierzam zabrać się za pergolę, która łączy dom z garażem i jednocześnie jest przy tarasie. Jej długość to 10m i stoi przy ogrodzeniu z siatki. Sąsiednia działka jest równie wąska, a zaraz za nią jest dość ruchliwa ulica, zatem powiem krótko- chciałabym się skutecznie ogrodzić i zrobić z tego bardziej zaciszny i intymny zakątek. Myślałam o tym, żeby pergoli dorobić „plecy” i puścić coś po nich. Początkowo myślałam o winobluszczu trójklapowym ze względu na szczelne, dachówkowe ułożenie liści, ale na razie nie znalazłam nigdzie informacji odnoście owoców tej rośliny-czy są trujące czy nie (małe dziecko)? Jedyna informacja to, że pięcioklapowego są trujące, a przecież to też winobluszcz.. Drugi pomysł to winorośl japońska lub amurska – bezpieczna dla dzieci i ładnie przebarwia się jesienią. Na plecy pergoli mam dwa pomysły: