Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Mam nadzieję - Dobrego marny początek

Pokaż wątki Pokaż posty

Mam nadzieję - Dobrego marny początek

Liryka 00:15, 05 cze 2017


Dołączył: 28 kwi 2017
Posty: 19
Witam Wszystkich! Macie cudowne ogrody ! Ja jestem początkująca i ogarnięta manią kupowania roślin do ogrodu, który próbuję stworzyć a nie bardzo potrafię. Rośliny stoją w doniczkach i wciąż czekają. Najgorsze, że do końca sama nie wiem jaki bym chciała ogród. Na pewno iglasto liściasty, z hortensjami, kwitnącymi krzewami, bylinami zimującymi. Chciałabym ogród z którym mnóstwo roboty nie ma a jednak zachwyca cały rok. Sama nawet nie wiem czy to są wygórowane życzenia? Może mi troszkę podpowiecie? Najważniejsze przed domem jest dla mnie teraz- zakole przy wjeździe do garażu, wąski pasek wzdłuż chodniczka do domu i jakieś ciekawe zagospodarowanie przestrzeni przed domem a w szczególności otoczenia miejsca gdzie ma stać docelowo ławeczka.

To widok z punktu drzwi wejściowych do domu. Po lewej stronie miejsce na ławeczkę "1" , po środku pasek wzdłuż chodniczka "2" a po prawej zakole "3" (niestety z wmontowanym słupem elektrycznym) przy wjeździe do garażu.




Widok od strony ławeczki



Od strony furtki

Miejsce "2" -tu mam wsadzone drzewko bonsai (niestety uschło chyba częściowo i musiałam poobcinać je trochę - nawet nie wiem dokładnie jak nazywa się ten cyprysik - muszę go przesadzić - tu dam inny cyprys na wysokiej nóżce - dam zdjęcie) i chwilowo jukki- Podoba mi się coś wysokiego na początku tego paska a dalej coś niskiego ale ładnego ,żeby nie zasłaniało widoku z ławeczki"3" na zakole "1".


Zamiast zeschniętego bonsai chcę wsadzić tam to drzewko na długiej nóżce (tez dokładnej nazwy nie znam):


Jeszcze widok na "2" i "3"

A teraz zakole:





To zarys koncepcyjny całego otoczenia domu


i takie propozycje nasadzeń w zakolu


- ale do końca to mi nie pasuje- zwłaszcza ta forsycja i świerk pospolity.