Gdzie jesteś » Forum » Drzewa i krzewy liściaste » Drzewa wielopniowe (wielopienne)

Pokaż wątki Pokaż posty

Drzewa wielopniowe (wielopienne)

Margaretka84 22:17, 14 kwi 2019

Dołączył: 12 lip 2018
Posty: 28
Witam, zakupiłam świdośliwę lamarcką. Zależy mi na tym, by była wielopienna, rozrastała się fajnie na boki. Pani powiedziała mi, że to nie jest forma wielopienna (jest na jednym pniu), ale że jak będę ją przycinać odpowiednio, to można z niej zrobić formę wielopienną. Proszę o poradę, czy tak jest w rzeczywistości, i jak to zrobić. Przepraszam, jeśli moje pytania są niezbyt mądre, ale jestem początkującym ogrodnikiem
Gardenarium 07:27, 15 kwi 2019


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77304
Jeśli jest na jednym pniu, to nigdy nie będzie formą wielopienną, musiałabyś ją ściąć przy ziemi, żeby wypuściła wiele pni (jak sama nazwa wskazuje). Ale to byłoby już niemądre, bo zmarnujesz wiele lat życia drzewa.

Przycinanie tek, ale uzyskasz zgęszczoną koronę, a nie formę wielopienną drzewa.
Wiele wyjaśnić może zdjęcie tego drzewa (zamieść je), jak gruby ma pień, jaką ma koronę.
Gadanie o przycinaniu bez zobaczenia jak wygląda drzewko - przyznasz - nie jest dobre dla mnie - doradzającego.

Moim zdaniem trzeba było kupować młode drzewko w formie rozgałęzionego krzewu, a nie z drzewka typowo rosnącego na pniu, starać się robić drzewko wielopienne.


Tak wygląda forma wielopienna (wielopniowa) - ma wiele pni, a nie 1 pień i koronę








____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska
Margaretka84 23:54, 15 kwi 2019

Dołączył: 12 lip 2018
Posty: 28
Danusia, dołączam zatem zdjęcia mojej świdośliwy, już posadzonej. Ma jakieś rozgałęzienie z boku, ale rozumiem że to nie będzie forma wielopienna. A jakbym dołożyła drugą do niej, tak jak kiedyś czytałam o jakiś Twoich wypowiedziach o brzozach dorenboos. Żeby je połączyć. Czy to dobry pomysł?


klauduch 10:25, 26 maj 2021