Gdzie jesteś » Forum » Drzewa i krzewy liściaste » Przycinanie zaniedbanych drzew owocowych

Pokaż wątki Pokaż posty

Przycinanie zaniedbanych drzew owocowych

christo_phoros 09:56, 15 lis 2019

Dołączył: 15 lis 2019
Posty: 1
Witam serdecznie
zostałem posiadaczem ogródka działkowego z kilkoma drzewami, jednak nie uraczyły one przycinania. Chciałbym je trochę ogarnąć. Proszę o poradę, jak to zrobić.
Dodałem zdjęcia, mam nadzieję, że uda się coś na nich zobaczyć.
Z góry dziękuję za pomoc



Arystoteles 10:59, 18 gru 2020

Dołączył: 18 gru 2020
Posty: 2
Dzień dobry

jestem początkującym ogrodnikiem, doradzcie proszę czy a jeśli tak to w jaki sposób przyciąc grusze która była posadzona na wiosnę tego roku

Gardenarium 11:29, 18 gru 2020


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Aby ciąć gruszę powinieneś ustalić jaki chcesz mieć typ korony.
W tym przypadku polecam koronę wrzecionowatą. Widać wyraźnie jeden przewodnik (główny pęd). Te pędy na dole rosną pod zbyt ostrym kątem. Po cięciu należy je delikatnie przygiąć (uważaj aby nie zbyt silnie to było, bo złamiesz gałąź - można to robić stopniowo).

Drzewko ma dość wysoko osadzoną koronę, gałęzi ma mało.
Skracasz je o 1/3 a te ostro osadzone musisz przygiąć albo skrócić silniej jeśli się nie da. Patrzysz gdzie mają tzw. "oczko" z którego wyrosną następne pędy, skracasz właśnie nad tym oczkiem.
Przewodnik lekko ucinasz 40 cm nad ostatnim pędem.

Termin cięcia gruszy od pocz. marca do końca kwietnia. Muszę być tzw. suche dni, bez deszczu

Drzewo w sezonie wypuści proste pędy tzw. "wilki" usuwasz je w sierpniu, gdy drzewo zakończy wzrost.
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska
Arystoteles 12:50, 18 gru 2020

Dołączył: 18 gru 2020
Posty: 2
Bardzo serdecznie dziękuję za szybką i kompletną odpowiedź. Bardzo mi pomogłaś