Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Ogródek frontowy

Pokaż wątki Pokaż posty

Ogródek frontowy

annape 13:26, 05 maj 2020


Dołączył: 05 maj 2020
Posty: 10


Dzień dobry, jestem raczej początkującą ogrodniczką, doświadczona bardziej przy roślinach domowych, ale z tzw. 'ręką do roślin' Ogródek z tyłu domu mam jako tako zagospodarowany, a teraz, po wymianie ogrodzenia przystępuję do projektowania frontowego ogródka. Jest od strony północno wschodniej, więc słońca tam nie wiele. Postawiłam więc na rośliny cieniolubne kwitnące na biało lub w kolorze białym: zakupiłam 1 brzozę pożyteczną Doorenbos, 3 Różaneczniki Madame Masson białe, 4 Hortensje Vanilla Sky, planuję tez posadzenie tawułek białych, trzmieliny Fortune'a Emerald Gaiety Euonymus, może turzycy. Pytanie teraz jak to wszystko "poukładać", żeby miało sens? Rabata ma 6 metrów długości i 3.5 szerokości, za nią jest metrowej szer. ścieżka prowadząca od furtki do podjazdu. Na pewno brzozę chciałabym posadzić po lewej stronie, bo tam jest okno od sypialni, które częściowo przysłoni. Z góry dziękuję za Wasze rady. Od kiedy znalazłam ogrodowisko spędzam tu po 4 godziny dziennie (a raczej nocą Jesteście nieocenione.
Gruszka_na_w... 20:55, 05 maj 2020


Dołączył: 28 gru 2015
Posty: 21989
Narysuj plan tej rabaty w rzucie z góry. Najlepsza będzie kratkowana kartka. Narysuj kółko w miejscu, gdzie ma być brzoza, oznacz strony świata. Na zdjęciu z boku widać jakiś wjazd. On zostaje, czy nie?
I jeszcze jedno. Czy nasadzenia mają iść piętrowo od strony płotu, czy też od strony ściany budynku? Czy też chcesz porozrzucać wyższe i niższe rośliny?
Będzie dobrze!
____________________
Hania-To tu- to tam-łopatkę mam! "Przyjemność ma się do szczęścia mniej więcej tak, jak drzewo do ogrodu; nie ma ogrodu bez drzew, ale drzewa, nawet w wielkiej ilości, nie stanowią jeszcze ogrodu." ~ Władysław Tatarkiewicz
annape 10:38, 06 maj 2020


Dołączył: 05 maj 2020
Posty: 10