Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Ogród we francuskich Alpach

Pokaż wątki Pokaż posty

Ogród we francuskich Alpach

basiunia23 20:00, 02 kwi 2024


Dołączył: 07 sie 2018
Posty: 18
Cześć! Nazywam się Magda i od trzech lat mieszkamy już na swoim we francuskich Alpach. W tym roku postanowiliśmy zająć się ogrodem, co jak się okazało nie jest wcale takie proste… 

Jestem początkującym ogrodnikiem i wszystko pomału zaczynam poznawać. Wiem mniej więcej co mi się podoba. Jednak zbyt dużo na oglądałam się inspiracji w Internecie i zaczynam już głupieć. Boję się że z moich pomysłów może wyjść zbyt duży misz masz

Postanowilam na początek zająć się jedną rabata, dosyć duża bo na 7,5 długości. Zdjęcia załączam poniżej. 



Nasza działka kończy się na lini zielonej. Z racji że dalej jest teren nie możliwy pod zabudowę, postanowiliśmy ją sobie przedłużyć. Plot nie idzie do samego końca, temu w celu oddzielenia się od sąsiadów posadziłam w tym roku krzaki na żywopłot. Po lewej: laurowiśnia, glogownik o trzmielina. Po prawej: laurowiśnia i glogownik. 





Jeśli chodzi o samą rabatę… postanowiliśmy za bardzo nie szaleć na początek i zrobić ją na szerokość 1m. Nie musi być w lini prostej, może przechodzić w slalom. Obok rośnie róża fioletowa. Podobają mi się drzewka na pniu i trawy ozdobne. Myślałam o czymś takim:



Coś mi brakuje pomiędzy drzewkami. Jakieś pomysły co można dodać/zmienic? No i przede wszystkim co ile sadzić sadzonki i po ile sztuk? Niestety ale bez wizualizacji nie jestem w stanie sobie wyobrazić czy rabata będzie udana...

Z góry dziękuję za wszelkie porady!
____________________
Tworzę ogród w dolinie francuskich Alp Ogród we francuskich Alpach Haute-Savoie, Scionzier
basiunia23 20:08, 02 kwi 2024


Dołączył: 07 sie 2018
Posty: 18
Możecie mi powiedzieć czy widać zdjęcia? Wgralan niby dobrze, ale widzę same miniaturki
____________________
Tworzę ogród w dolinie francuskich Alp Ogród we francuskich Alpach Haute-Savoie, Scionzier