Artykuły Forum Ogrody pokazowe Instagram Sklep
Logowanie
Gdzie jesteś » Forum » Trawy ozdobne i turzyce » Kostrzewa Gautiera usycha z dnia na dzień

Kostrzewa Gautiera usycha z dnia na dzień

1Adasko 15:53, 20 sie 2024

Dzień dobry,
Przeglądam forum od jakiegoś czasu i widzę sporo trafionych diagnoz i wiele uratowanych sytuacji. Jestem początkującym "ogrodnikiem" i świadomy swoich ułomności postawiłem na w miarę łatwe okazy do pielęgnacji.
Od dwóch lat mam przed domem mały pas z nasadzeniami. Posadziłem kostrzewy i trzy sosny na pniu.
Gleba ciężka gliniasta ale przed założeniem zmiękczona i użyżniona. Założona jest w tym miejscu linia kroplująca ale delikatna na jednej lini przez cały szpaler i podlewane raz na dwa trzy dni zależnie od temperatur. Problemy zaczęły się w tym roku. Jedna sosna całkiem padła - jakby uschła mimo podlewania. Stwierdziłem, że może przypadek ale proces zaczyna postępować i atakuje kostrzewy. Zaczynają dziwnie usychać mimo podlewania. Zostały w tym sezonie przycięte po kwitnieniu - oberwane kwiatostany i lekkie przycięcie dla estetyki. Podobnie z kostrzewą siną. Może ktoś miał podobną sytuację i poradzi jak ratować resztę roślin? Dziękuję
Anda 19:08, 20 sie 2024

Witaj. Jaką masz ekspozycję w tym miejscu? Czy pod kamieniami jest włóknina? Czy masz w tym roku suszę czy może dużo opadów? W jakiej części PL jest ta rabata?
Serdeczności Ewa - Doświadczalnia bylinowo-różana 2 poprzedni wątek Doświadczalnia bylinowo-różana (Niemcy i Wielkopolska) Panie Foerster, co pan robi przeciwko nornicom? - Krzyczę na nie. Wizytówka doświadczalni Landhaus Ettenbühl i Rosengarten Zweibrücken
1Adasko 19:20, 20 sie 2024

Zachodniopomorskie. Tak, pod kamieniami jest włóknina a miejsce jest od rana w cieniu a od 14-15 w słońcu. Opadów w porównaniu z poprzednim latem jest więcej. Podlewana z lini zazwyczaj wieczorem.
W maju wyglądało to tak i pięknie rosło.
Anda 19:29, 20 sie 2024