Artykuły Forum Ogrody pokazowe Instagram Sklep
Logowanie
Gdzie jesteś » Forum » Ogród » Bambus, laurowiśnia i lawenda. Czy mogą być w jednej donicy?

Bambus, laurowiśnia i lawenda. Czy mogą być w jednej donicy?

MarcinKotynia 23:33, 12 mar 2025

Witam,
Na ogrodnictwie nie znam się absolutnie więc poproszę o wyrozumiałość...
Chciałbym posadzić takie trzy rośliny, czyli
Fargezja olbrzymia (Fargesia) CAMPBELL 2x4 pędy,
Laurowiśnia wschodnia NOVITA 1szt, oraz
Lawenda wąskolistna HIDCOTE BLUE 2 szt,
w donicy 100 litrów o wymiarach 80x40x35 (dł x szer x wys).
Miejsce pół cieniste do 3m, później bambus byłby narażony na słońce.
Co w donice wsypać dla takiej konfiguracji też nie mam pojęcia. Planowałem 70% ziemi (klasy II), 15% piasku i 15% kory drzewnej.
Planuje zrobić automatyczne nawadnianie takich donic.
Poproszę o porady czy mogą te rośliny być w jednej donicy czy muszę sadzić każdą z osobna?
Nie mam możliwości wsadzić ich w grunt jako taki, tylko w donice stojące obok siebie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi

Gardenarium 07:56, 13 mar 2025

Nie możesz posadzić ich do jednej donicy ponieważ mają różne wymagania i różny sposób wzrostu.
Także pochodzą z rónych "światów"

Bambus styl orientalny - pasuje do klonów palmowych, azalii, różaneczników.

Bambus będzie duży więc wypełni całą donicę i zabije lawendę. Zrobi cień, a lawedna lubi słońce.

Laurowiśnia styl "holenderski" elegancki, jest zimozielona, wymaga lekko kwaśnego stanowiska, Lawenda styl śródziemnomorski - odwrotnie, wymaga obojętnej lub zasadowej wręcz gleby.

Najlepiej każdą roślinę posadzić w oddzielną donicę i zestawić w kompozycję.

Ale wg mnie ta kompozycja nie będzie udana, trzeba zdecydować czy bambus czy laurowiśnia i do tego dobrać krzewinkę lub bylinę.

Instagram Ogrodowiska
Gosialuk 20:47, 13 mar 2025