Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Jestem zielona - potrzebuję rady !!!

Pokaż wątki Pokaż posty

Jestem zielona - potrzebuję rady !!!

Kulka 15:14, 17 lut 2013

Dołączył: 17 lut 2013
Posty: 2
Witam serdecznie.
Od jakiegoś czasu podpatruje niektóre wątki. Szczególnie dotyczące aranżacji małych ogródków przy szeregowcach. Jestem totalnie zielona w tej krestii. Domek mamy od kilku lat ale jakoś nikt nie pała się chęcią żeby coś zrobić z ogródkiem, bo po pierwsze nikt sie nie zna a po drugie chyba nikomu się do tej pory nie chciało. Ale marzy mi się choć namiastka zieleni. Poki co mam 4 tuje smaragd i jodłe, ziemia jest gliniasta, a ogródek słoneczny od rana do godziny 15 -tej. Wielkośc około 40 m2. W związku z tym mam kilka pytań: czy ktoś z Was ma pomysł jak odsłonić się z prawej strony od sąsiadów nie tracąc słońca popołudniu, a wykorzystując ten kamienny murek (myślałam o trawie ozdobnej) a na siatkę pnącze może jednoroczne? po drugie w rogu gdzie jest łyso myślałam żeby zasadzić rododendron lub jakiś krzew który kwitnie? Z drugiej strony od sąsiadów dociągne bambusa, ale też myślałam żeby bliżej tarasu dać trawę, może jakieś pnącze? Przy samym tarasie i oknie bedzie clematis - żebym miała taki swój kącik z kwiatuszkami.
No poprostu nie wiem jak to zagospodarować coś mi tam świta ale czy to dobry trop. Chciałam kupić malutki płotek i odciąć drzewka od trawki i tam jeszcze coś posadzić ale nie wiele. Resztę ogródka chcę mieć trawkę ( to ze wzgledu na dzieci i psa). Doradzcie bo jak nie Wy to kto? Podczytałam i wiem że macie dużą wiedze, pomysły na ten temat.
Poratujcie mnie bo nie wiem jak to zagospodarować.

Gardenarium 16:04, 17 lut 2013


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Prosta sprawa, popatrz na podobny ogródek.

http://www.ogrodowisko.pl/watek/826-miniaturowy-ogrodek?page=205

Tu masz projekt

http://majawogrodzie.tvn.pl/107,Maly-ogrodek-pelen-kolorow-Rosliny-balkonowe-odc-394,odcinek.html

i odcinek