Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Gatunki płożące pod drzewa

Pokaż wątki Pokaż posty

Gatunki płożące pod drzewa

Ola 00:41, 06 maj 2013

Dołączył: 06 maj 2013
Posty: 1
Witajcie

Kilka miesięcy temu stałam się posiadaczką domu i niewielkiego ogrodu. Jestem zupełną amatorką ogrodową, ale dzielnie walczę i powoli zaczynam mieć koncepcję tego co i gdzie bym chciała zasadzić.
Mam dość duży problem ze stroną północną ogrodu: na prostokącie ziemi o wymiarach 8x4m rosną dwie wiśnie a pod nimi okazały chwastownik. Oczywiście chwasty są do wywalenia i pewnie zajmę się tym jutro ale nie mam pomysłu jak można zagospodarować ten teren.
Jak typowa kobieta nie wiem czego chcę, wiem za to czego nie chcę: nie chcę trawy (bo będzie jej już sporo) oraz nie chcę bluszczu. Życzliwy sąsiad polecił mi zasadzenie roślin płożących, które chronią przed chwastami a przy okazji zdobią, niestety nie znam się na tym, a pod hasłem rośliny płożące wyskakują mi tylko iglaki.

Pomożecie?
monteverde 00:57, 06 maj 2013


Dołączył: 31 paź 2010
Posty: 44149
gęsiówka (Arabis)
smagliczka (Aurinia)
płomyk szydlasty (Phlox subulata)
żagwin ogrodowy (Aubrieta cultorum)
ubiorek wieczniezielony (Iberis sempervirens)
piaskowiec (Arenaria)
Pragnia syberyjska (Waldsteinia ternata
Dąbrówka rozłogowa (Ajuga reptans)
Tojeść rozesłana (Lysimachia nummularia)
Mehania (Meehania urticifolia)
Zawilec kanadyjski (Anemone canadiensis)
Barwinek (Vinca)
Oregano płożące cytrynowe
____________________
monteverde-mój kawałek raju - mój kawałek raju II - Kwiatowy ogródek Monteverde
Gardenarium 06:50, 06 maj 2013


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Poczytaj tutaj

http://www.ogrodowisko.pl/artykuly/228-rosliny-okrywowe-w-ogrodzie

Do listy Ani dodam bodziszek korzeniasty. Wyeliminowałąbym floksy szydlaste i gęsiówki, bo pod drzewami wynikną, są bardziej na skalniaki.
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka