Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Problem ze skapą. Proszę o pomoc.

Pokaż wątki Pokaż posty

Problem ze skapą. Proszę o pomoc.

marta79 11:05, 16 kwi 2014


Dołączył: 15 kwi 2014
Posty: 7
Witam wszystkich. Mam na imię Marta
Mieszkamy na lekkim wzgórzu nachylonym w stronę południową. Przed domem mamy skarpę którą obsadziłam w zeszłym roku. Jednak efekt mnie nie zadowala Jestem początkującą ogrodniczką i brak mi wyobraźni w tym temacie. Myślałam żeby poprzesadzać te rośliny i dołozyć jeszcze coś. Dodatkowo w tym roku chce przedłużyć skarpę w stronę domu.
Bardzo proszę o pomoc w zmianie wyglądu skarpy.
Wklejam zdjęcia skarpy w częściach gdyż ciężko jest zrobić zdjęcie calej skarpy z bliska.
____________________
Selly 11:51, 16 kwi 2014


Dołączył: 11 lut 2013
Posty: 1220
Nie jest najgorzej. Może dodałabym tu coś kwitnącego latem, np lawendę, skoro to południowa strona.
Te iglaki są chyba zbyt mocno przemieszane. Przydałoby się je bardziej pogrupować tzn jednakowe gatunki koło siebie. Ale na pewno, to czego tam ewidentnie brakuje, to jakiejś niziutkiej, okrywowej rośliny np mazus płożący, żagwin ogrodowy, etc. Rozumiem, że przysypać korą ziemi się tu nie da, bo spłynie razem z deszczem, zatem brakuje czegoś co zakryje łysą ziemię i stworzy dywan przy nóżkach tych iglaczków. Jednakowy dywan na całej długości i będzie od razu ładniej
____________________
Jeśli chcesz być człowiekiem szczęśliwym, zostań ogrodnikiem !
marta79 12:19, 16 kwi 2014


Dołączył: 15 kwi 2014
Posty: 7
Dziękuję bardzo. Korą rzeczywiście nie da się przysypać bo wszystko spłynie z deszczem albo pofrunie z wiatrem Też myślałam o czymś płożącym ale i łatwym w pielęgnacji i zimozielonym np. jałowiec płożacy golden carpet tylko czy nie będzie za żółto. Pomysł z lawendą też i się bardzo podoba tylko czy też posadzić ją w grupie?
____________________
Agania 12:32, 16 kwi 2014


Dołączył: 06 wrz 2013
Posty: 26053