Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Proszę o pomoc:)

Pokaż wątki Pokaż posty

Proszę o pomoc:)

agusiagr 19:49, 08 maj 2014

Dołączył: 08 maj 2014
Posty: 2
Witam.
Od pewnego czasu czytam wasze forum ale niestety sama nie daję sobie rady z zaprojektowaniem zieleni na mojej "górce" wokół domu. Moja górka jest od zachodu a dłuższy brzeg od północy ale dużo słońca do niej dociera.
Niestety ziemia na niej jest okropna (taką mam na działce) tzn glina z kamieniami. Trzeba nawozić lepszą.
Chciałabym obsadzić tą moją górką ale jako marketingowiec wogóle nie znam się na roślinkach. tzn co z czym i dlaczego
Chciałam posadzić na niej taką trawę "niedźwiedzie futro" no ale co jeszcze?
I tu właśnie proszę o pomoc co posadzić aby to współgrało rozmiarami czy kolorami?
No ja się wogóle nie znam na tym.
PROSZĘ POMÓŻCIE!!!



Gardenarium 22:41, 08 maj 2014


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Ta trawa jest bardzo niska, ma 5 cm więc w tej kompozycji nie będzie jej widać w ogóle. Nie od tego trzeba zacząć a od większych roślin, a trawa to tylko dodatek

Ogród powinien mieć w roślinności różne wysokości, poza tym ogród projektuje się kompleksowo, nie jedną rabatkę, ona da wiele radości na pewno gdy będzie ładnie skomponowana, ale dopiero cały ogród da efekt.

Mylę, że musisz inaczej podejść do ogrodu, Ogród to nie jedna mała rabata z trawkami, Ty potrzebujesz tysiąca roślin a może i więcej.

Trawki posadzisz na tej górce? Wokół wszędzie chwasty, trzeba wytyczyć obrys tej rabatki, połączyć ją z domem czy nie wiem z czym Wypielić zadbać o trawnik.

Ja w sumie nic nie doradzę, bo jestem zawodowym projektantem i jestem za tym, żeby planować ogród całościowo.

Ale podeślę Ci inspirację światowego formatu (CHFS 2009), abyś mniej więcej zobaczyła że takich trawek trzeba posadzić kilkadziesiąt, a gwiazdą na rabacie będzie wielopniowe drzewo lub bonsai.




____________________