Gdzie jesteś » Forum » Tarasy i balkony » Nowy taras - zero pomysłu

Pokaż wątki Pokaż posty

Nowy taras - zero pomysłu

Konraad 22:57, 05 maj 2015

Dołączył: 05 maj 2015
Posty: 5
Witam serdecznie,
Od niedawna przeprowadziłem się do mieszkania z tarasem. Na początku nie zawracałem sobie nim głowy - były ważniejsze rzeczy czyli wykończenie wnętrz. Przyszła wiosna więc zacząłem rozmyślać jakby go zagospodarować. Niestety nie mam doświadczenia w projektowaniu zieleni dlatego też zwracam się z prośbą do Was.
Taras ma niecałe 18m2. Znajduje się na pierwszym piętrze więc jest to zrobione w systemie "zielony dach" Aktualnie posiada pas trawnika szerokości 50 cm. Głębokości nie znam, nie miałem jeszcze okazji pokopać.
Moim pierwszym pomysłem było nasadzenie tuj w rzędzie ale po przejrzeniu paru wątków na tutejszym forum stwierdziłem, że można wyciągnąć z tego tarasu coś więcej.
Taras na 100% zostanie ogrodzony dodatkowo płotem drewnianym do wys. 120-150 cm. Chciałbym jakieś rośliny kwitnące ale też zimozielone które chociaż trochę poprawiałyby humor w zimne pochmurne dni.
Z niecierpliwością czekam na Wasze pomysły i rady.
Gardenarium 07:55, 06 maj 2015


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Co posadzić warunkuje grubość warstwy urodzajnej - doradzanie zanim to wiemy nie ma sensu. Sprawdź głębokość, odkop napisz i dopiero można myśleć o roślinach
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska
Konraad 19:50, 07 maj 2015

Dołączył: 05 maj 2015
Posty: 5
Zgadzam się z Tobą giegie, że drewno jest ładniejsze ale płytki betonowe były już w projekcie dewelopera i tak niestety narazie musi zostać. Co do głębokości, pokopałem trochę i wyszło mi, że jest około 40 cm. Co w takim razie mogę tu posadzić?
Gardenarium 19:58, 07 maj 2015


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Wszystko co ma bryłę mniej więcej tej wielkości max, lub mniejsze.

Zrób rzut z góry,podaj wymiary tego paska.