Gdzie jesteś » Forum » Drzewa i krzewy liściaste » Pękające pąki na krzewach zimą

Pokaż wątki Pokaż posty

Pękające pąki na krzewach zimą

bartoszpiotr... 19:47, 24 gru 2015

Dołączył: 30 mar 2015
Posty: 5
Witam.
Mam pytanie posadziłem w tym roku na wiosnę 2 krzewy jagody goi oraz 2 krzewy jagody kamczackiej. Rosną naprawdę ładnie ale dziś zauważyłem, że ich pąki zaczynają pękać i rozwijają listki.
I mam takie pytanie czy jeśli przyjdzie w końcu mróz to co z nimi się może stać?
Czy roślinki mogą uschnąć lub chorować?
Jestem początkującym i to są moje pierwsze nasadzenia.
Z góry dziękuje za pomoc.
____________________
Gardenarium 20:03, 25 gru 2015


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Jesli przyjdzie mróz owszem, może się coś stać, a winne są anomalie pogodowe, pogoda nie jest taka jak być powinna. Po jesieni, kiedy to rośliny stopniowo przechodzą w stan spoczynku, wyhamowują, powinna nastąpić zima, a potem wiosna. W Waszyngtonie (USA) obecnie kwitną wiśnie, w Moskwie kwitną przebiśniegi i jest plus 8, u nas kwitną ciemierniki i było nawet 14-15. Wiec tak, rośliny mogą całkowicie zmarznąć, ale to nie jest twoja wina, a pogody.

One nie uschną, ani nie będą chorować, bo zmarznięcie to nie choroba.
Mogą potem, po mrozach już w ogóle nie odbić jeśli soki krążą.

Szkoda, że akurat pierwsze nasadzenia i taki pech. Co się ma stać, to się stanie, nic na to nie poradzisz. Z pogodą nie wygrasz.
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska
bartoszpiotr... 08:19, 29 gru 2015

Dołączył: 30 mar 2015
Posty: 5
Dziękuję bardzo za fachową odpowiedz. Na wiosnę się okaże co się stało z roślinami. W najgorszym wypadku posadze nowe roślinki.
____________________
bartoszpiotr... 19:52, 07 sty 2016

Dołączył: 30 mar 2015
Posty: 5