Gdzie jesteś » Forum » Drzewa i krzewy iglaste » Towarzystwo dla świerka serbskiego Nana

Pokaż wątki Pokaż posty

Towarzystwo dla świerka serbskiego Nana

Koniara 09:38, 03 kwi 2016

Dołączył: 02 kwi 2016
Posty: 19
Witajcie,
Jestem tu nowa i jestem zachwycona atmosferą Waszego forum! Jestem też kompletnie zielona w sprawach ogrodniczych.

Chciałabym przed domem, od strony wschodniej posadzić świerk serbski Nana. Wyczytałam, że wymaga on odkwaszonej gleby. Jeśli dobrze zrozumiałam, większość iglaków preferuje raczej kwaśne podłoże. I tu rodzi mi się pytanie- jakie IGLASTE towarzystwo wybrać dla mojego świerka? Czy to w ogóle będzie możliwe czy muszę poszukać wśród roślin liściastych?

Myślałam o świerku białym Daisy's White lub Conica oraz jakichś innych iglakach u podstawy w kształcie poduch lub kul. Czy te rośliny przeżyją obok siebie mając każda w swoim dołeczku ulubioną ziemię, czy może po czasie jednak będzie konflikt pH?

Dodam, że te rośliny towarzyszące będą docelowo, gdy świerk podrośnie, rosły w cieniu tego świerka i bluszczu na ogrodzeniu. Bezpośrednie słońce będą miały może przez godzinę dziennie. Przez początkowe lata będą miały słońce do południa.

Czy moglibyście też pokierować mnie do wątku o pH gleby?

Z góry dziękuję za wszystkie cenne rady
Gardenarium 18:45, 03 kwi 2016


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Jest to możliwe. Wybieraj co chcesz i pod każdą roślinę dodaj ziemi zgodnie z wymaganiami.
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska
Koniara 20:55, 04 kwi 2016

Dołączył: 02 kwi 2016
Posty: 19
Super, bardzo dziękuję za rozwianie wątpliwości
Gardenarium 09:32, 06 kwi 2016


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308