Gdzie jesteś » Forum » Trawnik » Rozpoznanie terenu i możliwości pod trawnik przeniesiony

Pokaż wątki Pokaż posty

Rozpoznanie terenu i możliwości pod trawnik przeniesiony

woytek_ 15:03, 02 lip 2020

Dołączył: 02 lip 2020
Posty: 2
Cześć jestem Wojtek,
to mój pierwszy post. Ze względu na to, że od dawna mieszkałem w bloku nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o zagospodarowanie ternu przy domu. Od 2 misięcy mieszkamy w domku i na początku września będziemy chcieli założyć trawnik.

Kilka informacji
Chęci - są
Powierzchnia - 280m2
Miejsce - w większości nasłonecznione
Gleba - i tutaj od razu pojawia się pytanie, co zrobić? Ogólnie działka usytuowana jest ok 100m od lasu liściasto-iglastego. Gleba jest wilgotna i dobrze się nawilża. Problem polega na tym, że na naszej działce był magazyn dla 3 pozostałych domów obok, które budował developer. Wiąże się to z tym, że akurat u nas był składowany cały piasek, którego developer nie pozbył się przed nawiezieniem ziemi ciemnej. Miejscami ciemnej ziemi na tym piasku jest ok 20 cm a miejscami to tylko max 3 cm. Niestety max co ziemi możemy nawieźć to ok 5 cm, ponieważ poziom wyjdzie ponad kostkę, taras itd.
Co teraz?
Przekopałem całą działkę nie wyciągając piachu na górę. Mam zamiar dowieźć ok 5-7cm ciemnej ziemi na całość. Czy jest możliwość na takiej glebie założenie trawnika pięknego i gęstego?
Od razu uprzedzam, że to nie jest tak, że się nie chce ewentualnie tego wsyzstkiego zgarnąć i nawieźć ziemi na nowo. Brakuje po prostu pieniędzy na całą tę operację.
Proszę o porady czy są jakieś gatunki trawy, które mogą na tej naszej glebie piaskowo-gliniasto-ziemnej urosnąć?

Dziękuję
Gardenarium 20:08, 02 lip 2020


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Odpowiedź tutaj https://www.ogrodowisko.pl/watek/3316-trawnik-przygotowanie-gleby-rekultywacja?page=3#post_5
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska