Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Pomysł na pas zieleni przed ogrodzeniem

Pokaż wątki Pokaż posty

Pomysł na pas zieleni przed ogrodzeniem

SuLoVa 14:15, 17 kwi 2021

Dołączył: 17 kwi 2021
Posty: 4
Dzień dobry wszystkim. Rozpoczynam swoją przygodę z 'ogrodem'. Mam takie ogrodzenie (połowa to betonowy mur, druga część to ozdobne panele), które chciałabym zasłonić roślinami. Nie chcę tam żywopłotu i thuji.
Pas jest długości 19 m i szerokości 1 m. Wydzielony jest krawężnikiem. Ekspozycja jest południowo-zachodnia.
Myślałam, żeby posadzić tam hakuro na pniu na przemian z miskantem Gracillimus. Z przodu jakieś niższe trawy i kostrzewa sina z niedźwiedzim futrem.
Czy tyle roślin się tam zmieści, czy 1m szerokości to nie za mało?
Czy hakuro będzie się dobrze komponowało z Gracillimusem, a trawa nie przytłoczy hakuro?
Ogólnie jestem laikiem jeśli chodzi o ogród i rośliny. Zależy mi na tym aby w miarę przez cały rok widok cieszył oko i rośliny nie były zbytnio wymagające.
Będę wdzięczna za wszelkie sugestie i rady.
A_gawa 14:23, 17 kwi 2021


Dołączył: 18 sie 2012
Posty: 1467
A nie chcesz powiększyć rabaty? Metr to bardzo wąsko. Minimum to półtora metra, a już komfortowo, to dwa metry. Miskanty mocno i szeroko się rozrastają.
Jeśli nie da rady powiększyć rabaty, to zdecydowanie trzeba pomyśleć nad innymi roślinami.
Jakie kolory chciałabyś mieć na tej rabacie?


Piękny mur. Cacuszko!
____________________
Agnieszka - W cieniu uśmiechniętego anioła
SuLoVa 14:36, 17 kwi 2021

Dołączył: 17 kwi 2021
Posty: 4
A_gawa napisał(a)
A nie chcesz powiększyć rabaty? Metr to bardzo wąsko. Minimum to półtora metra, a już komfortowo, to dwa metry. Miskanty mocno i szeroko się rozrastają.
Jeśli nie da rady powiększyć rabaty, to zdecydowanie trzeba pomyśleć nad innymi roślinami.
Jakie kolory chciałabyś mieć na tej rabacie?


Piękny mur. Cacuszko!