Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Rośliny przypominające egzotyczne, które utrzymają się w polskich warunkach

Pokaż wątki Pokaż posty

Rośliny przypominające egzotyczne, które utrzymają się w polskich warunkach

piotr91 11:42, 27 lip 2021

Dołączył: 27 lip 2021
Posty: 1
Witam,

Jestem początkującym działkowiczem i dopiero zaczynam poznawać rośliny więc potrzebuje Państwa pomocy.
Szukam do kącika egzotycznego na działce roślin które przypominają nieco wyglądem egzotyczne/tropikalne ale utrzymają się w gruncie w polskich warunkach atmosferycznych (najgorzej z zimą)

Dobrym przykładem o co mi chodzi jest np paprotka (piuropusznik strusi) która ma rozłożyste liście przypominające te palmowe czy juka karolińska.

Mam nadzieję, że podsuną mi Państwo jakieś pomysły.

Pozdrawiam
sylwia_slomc... 16:43, 27 lip 2021


Dołączył: 20 kwi 2015
Posty: 81865
Kany tylko trzeba przed zimą wykopać i przechować karpy w piwnicy. Sadzić do gruntu w maju. Trytoma, pustynniki, bambusy.
____________________
Ranczo Szmaragdowa Dolina II *** Ranczo Szmaragdowa Dolina *** Wizytówka
Lilian 23:18, 04 sie 2021


Dołączył: 15 maj 2021
Posty: 8
Jeżeli poszukujesz roślin- zamienników, sensu stricto, to proponuję oliwnik wąskolistny lub wierzbę szwajcarską Salix helvetica zupełnie udanie przypominające oliwkę europejską, oraz szereg drzew i krzewów mogących udawać klony palmowe (z których uprawą jest różnie) np. kruszyna pospolita 'Asplenifolia', klon pospolity 'Paldiski', kasztanowiec 'Laciniata' czy bez czarny "Laciniata'.