Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Pierwszy ogródek- prośba o pomoc w rozplanowaniu

Pokaż wątki Pokaż posty

Pierwszy ogródek- prośba o pomoc w rozplanowaniu

olga_pococito 17:47, 21 lut 2012


Dołączył: 21 lut 2012
Posty: 11
Witam serdecznie

Pod koniec zeszłego roku stałam się posiadaczką ogródka działkowego ROD. Jestem niezmiernie szczęśliwa, że mam w końcu kawałek swojej ziemi, na który będę mogła uciec od zgiełku miasta i spalin.
Nie mam żadnego doświadczenia w uprawianiu ogródka, ale za to mam mnóstwo energii i chęci, by poświęcić mu bardzo dużo czasu i pracy.
Zwracam się do Was, bo przeglądając forum, widziałam, jak świetne macie pomysły i dzięki Wam dochodzi tu do istnych ogrodowych metamorfoz.

Byłabym niezmiernie wdzięczna, jakby jakaś pomocna dusza, pomogła, mnie ogrodowemu laikowi, w rozplanowaniu mojego ogródka, który ma podejrzewam około 300 m2.

Chciałabym by była to działka głównie rekreacyjna, z małym warzywniakiem i kącikiem na zielnik.
Marzy mi się jakiś mały skalniak i dosadzenie 2-3 drzewek owocowych- śliwka i wiśnia.
Jednocześnie mam ograniczony budżet, w związku z tym zależy mi by projekt zadazenia był jak najprostszy i jednocześnie niedrogi w wykonaniu.

Będę wdzięczna za wszelkie Wasze pomysły


Poniżej wstawiam zdjęcia mojego ogródka, by zobrazować jak to wszystko wygląda:

widok na ogródek od strony domku:



widoczny tu inspekt już jest rozebrany



widok od strony furtki ( wiatrak widoczny na zdjęciu kiedyś pompował wode, teraz jest zepsuty i na wiosnę idzie do rozbiórki)



widok na prawą stronę ogródka ( domek za plecami)



widok na lewą stronę ogródka


z prawej strony domku chciałabym mieć jakieś proste zadaszenie ( jest to powierzchnia około 3,5 na 4,5 m2), lub taką małą enklawę, w której możnaby się spokojnie opalać, z dala od sąsiadów.




widok na lewą stronę płotka stojąc frontem do wejścia na działkę



widok z alejki


i mała panorama





wiatrak: