Gdzie jesteś » Forum » Tarasy i balkony » Rośliny wieloletnie - kompozycje na tarasie i przy tarasie

Pokaż wątki Pokaż posty

Rośliny wieloletnie - kompozycje na tarasie i przy tarasie

kiciaodzenka 11:31, 03 maj 2013


Dołączył: 16 kwi 2013
Posty: 69
Witam Was serdecznie. Jak już pisałam w innych postach nie mam doświadczenia w ogrodzie i roślinkach.
Prosiłabym o propozycje jakie rośliny mogę zasadzić w donicy przy tarasie ?
Na razie są tam dwie thuje, i nie wiem jakie inne roślinki dodać. Chciałabym najlepiej rośliny wieloletnie o jaskrawych kolorach, czerwony, różowy, żeby ożywić taras. Nie za wysokie te roślinki, niziutkie raczej. Myślałam żeby łuk donicy podkreślić jakimiś małymi roślinkami ale nie wiem jakimi. Najlepiej gdyby te roślinki ładnie wyglądały przez cały rok.
Ten jeden patyczek na razie taki malutki jest, muszę poszukać dłuższego.
Długość donicy wewnątrz, przy płycie tarasu 190 cm, promień 60 cm, głębokość około 40 cm. Donicę ociepliłam styropianem wewnątrz, takim ze sreberkiem z rolki.
Pozdrawiam i czekam na propozycje.

Fotki donicy.



Sebek 13:25, 03 maj 2013


Dołączył: 08 lut 2011
Posty: 50262
Witaj. Myślę, że te dwie tujki są za małe w stosunku do takiej wielkiej donicy. W takie miejsce posadziłbym albo trzy trzmieliny na pniu lub trzy pienne cisy - są śliczne przez cały rok. W nóżki posadziłbym żurawki - lub zimozielone trawy - genialnie by tam wyglądał Carex Frosted Curls, bo "wypływałby" z tej donicy - posadź np. pasek tej trawy, a z drugiej strony jaskrawe żurawki jak Marmelade, Creme Brulee - i będzie ślicznie przez cały rok
____________________
Sebek - Coś jeszcze, coś więcej... Wizytówka ogrodu
kiciaodzenka 15:45, 03 maj 2013


Dołączył: 16 kwi 2013
Posty: 69