Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Nasz kawałeczek pod niebem

Pokaż wątki Pokaż posty

Nasz kawałeczek pod niebem

ana_art 12:11, 11 maj 2011


Dołączył: 10 maj 2011
Posty: 18824
Chciałabym nieśmiało się przywitać i prosić o pomoc w zagospodarowaniu przestrzeni pod moim niebem . Moje niebo znajduje się tuż obok Łomży (podlasie), Dom kupiliśmy na początku ubiegłego roku cała energia 'poszła' w jego wykończenie. Mieszkamy tu od roku, razem z wiosną zaczeliśmy porządkować przestrzeń. Jestem laikiem. Przewertowałam wele gazet, szukałam inspiracji w necie. Zwrócilam się do firmy która w naszej okolicy zajmuje się projektowaniem ogrodów. Rozmawiałam z Panią która miała do nas przyjechać i to była nasza pierwsza, i ostatnia rozmowa ;(. Pani mnie olała, może moje 8arów nie bylo warte jej czasu? Nie wiem i już mnie interesuje. Wiele mi się podoba, chciałabym miec ogród 'jak z obrazka' tylko mam problem.JAK TO OGARNĄĆ?
Od frontu domu jest północny-wschód, ziemia V klasa, piasek, działka ma spadek w lewą stronę, jak robiliśmy studzienkę do odwodnienia to przekrój ziemi jest 'wielobarwny' po opadach woda wsiąka idealnie. Niestety nie zrobiliśmy nawadniania bo nie wiedzieliśmy jak (liczyłam na tę ogrodniczą firmę) a czas naglił bo przychodzili wcześniej umówieni brukarze ;((( w każdym rogu działki mam wyprowadzone przewody elektryczne. Po lewej stronie działki wzdłuż płotu posadziliśmy szmaragdy by odsłonić się od sąsiada i stworzyć tło dla przyszłych roślin.

Tak wyglądało przed brukarzami:
tył domu


front domu



Pierwsze założenia były takie

w wolnym tłumaczeniu po prawej stronie domu długi podjazd który spełnia również fynkcje parkingu dla samochodów. To co na fioletowo miało być rabatami , na zielono trawnik, za domem pomiędzy placem zabaw a altaną miała być fontanna w formie takiej kuli by dzieci mogły bezpiecznie się pluskać. W trakcie rabata pomiędzy furtką a bramą zmieniła kształt i teraz wyglada tak: