Gdzie jesteś » Forum » Nasze ogrody » Ogród na skarpie

Pokaż wątki Pokaż posty

Ogród na skarpie

precel 12:22, 18 sie 2016

Dołączył: 18 sie 2016
Posty: 56
Witam wszystkich tu zaglądających.
Jestem początkującym ogrodnikiem- nawet nie wiem czy mogę siebie tak nazwać-po 36 latach w blokowisku - zawsze na 4 piętrze, czyli daleko od ziemi-wybudowałam dom i mam dość sporą działkę,którą zaczęłam zagospodarowywać. Nie ukrywam nie znam się na tym i proszę o pomoc... Kilka słów o warunkach- cóż gleba to piaski czasem wręcz żwir- tak to wyglądało na etapie budowy



Teraz jestem właścicielką domu i 2 uformowanych skarp na które nawieźliśmy odrobiną czarnoziemu....
Jedna ze skarp została zagospodarowana tzn nawieźliśmy czarnoziemu wymieszanego z gliną -od sąsiada i wymieszaliśmy z piaskiem by go rozluźnić i tam posadziliśmy roślinki druga część skarpy nieruszona. Proszę o propozycje co ja mogę z tymi skarpami zrobić? Wszelkie sugestie mile widziane.

ps. Trawnik z daleka wygląda ok ale z bliska masakra są miejsca gdzie czarnoziemu było mało i teraz kamyki wyłażą okropnie... więc też do poprawki jest
zdjęcia w trakcie nasadzeń


____________________
Ogród na skarpie
precel 12:47, 18 sie 2016

Dołączył: 18 sie 2016
Posty: 56
No i dokładam zdjęcia zrobione na szybko bo u nas aura nie dopisuje
na początek skarpa nr1

____________________
Ogród na skarpie
precel 21:43, 18 sie 2016

Dołączył: 18 sie 2016
Posty: 56


warzywnik -to domena męża




____________________
Ogród na skarpie
precel 21:43, 18 sie 2016

Dołączył: 18 sie 2016
Posty: 56
winogrono- z boku domu



Hosty, barwinek i jakieś drzewko- nie wiem co to mąż przytachał posadzone w jedynym zacienionym ( przez cień domu)choć częściowo miejscu z drugiego boku domku