Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Kawałek rabatki

Pokaż wątki Pokaż posty

Kawałek rabatki

Daneczka30 16:22, 18 sty 2018

Dołączył: 18 sty 2018
Posty: 8
Witam serdecznie jestem początkująca w ogrodnictwie.
Nie znam się za bardzo na kwiatach, bylinach, a mam kawałek (dosłownie)ziemi
do zagospodarowania. Chciałabym jakieś niskie bylinki zasadzić, które by kwitły przez cały sezon tzn. maj-wrzesień. Podobają mi się serduszka king of hearts, zawilec japoński, ciemiernik, wiesiołek missouryjski. Po pierwsze nie wiem czy mogą rosnąć obok siebie, z nasion to pewnie nie mam co liczyć żeby coś wyrosło w tym roku, czy kupię gdzieś już zakwitnięte byliny. Czy jest tu jakaś dobra dusza która mogła by mi doradzić?
Gardenarium 16:29, 18 sty 2018


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Ja chętnie doradzę, tylko ten watek przeniosę do działu projektowanie, dobrze?
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska
Daneczka30 16:35, 18 sty 2018

Dołączył: 18 sty 2018
Posty: 8
Ok, dziękuję
Gardenarium 16:37, 18 sty 2018


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Spróbuj wyrysować plan tej rabatki, długość szerokość, jak jest usytuowana do innych, większych roślin oraz jaką ma wystawę słoneczną. Co innego sadzi się w słońcu a co innego w cieniu, więc aby cokolwiek pomóc włóż troszkę wysiłku w zobrazowanie, tego co zamierzasz.

Same niskie bylinki? Nie, niedobrze, byliny powinny być różnej wysokości. Albo stopniujesz rabatę wysokie z tyłu a średnie pośrodku, niskie z przodu, albo całkiem inaczej, wysokie nieraz mogą się pojawić nawet na poczatku.

Najpierw wystawa słoneczna podaj ją i plan miejsca, a potem wybór kolorystyki. Do tego pory kwitnienia i wtedy układasz co z czym.

Kupisz byliny w doniczkach, posadzisz i będą kwitły w tym samym roku.

Poczytaj te artykuły

https://www.ogrodowisko.pl/artykuly/376-dobor-odpowiednich-roslin-do-ogrodu