Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Ogród przy Jagodowej

Pokaż wątki Pokaż posty

Ogród przy Jagodowej

karbal 15:42, 30 sty 2020

Dołączył: 23 sty 2020
Posty: 8
Witajcie

Dom w trakcie budowy - pora pomyśleć nad ogrodem.

Na początek kilka słów o działce:
Teren o powierzchni ok. 1400m2, działka narożna przy lesie.
Gleba niezbyt żyzna, choć sąsiad mówi, że kiedyś były tu pola uprawne.
Występują tu piaski grube i drobne, glina na głębokości ok. 15m.
Teren jest obecnie mniej więcej wyrównany.
Poniżej wstawiam kilka fotek z początku przed czyszczeniem działki - 2018/2019r.

A tutaj w trakcie grodzenia:

Oczyściliśmy teren w gałęzi i kamieni, gleba została wzruszona bronowaniem:



Obecnie dom jest w stanie SSZ, zrobiona jest instalacja elektryczna i tynki, czekamy na instalatora.
Powoli zaczynam myśleć o ogrodzie. Naoglądałam się Waszych i już nie mogę się doczekać swojego

Z racji tego, że pracuję w branży projektowej zrobiłam wstępną koncepcję naszego ogrodu:

Głównie będzie to ogród z trawami ozdobnymi, brzozami, hortensjami, jeżówkami itp. Do tego koniecznie rabaty podwyższone na warzywa, a obok nich miejsce na krzaczki z malinami i borówkami. Na końcu działki mamy furtkę do lasu - myślę nad jakimś ładnym pnączem nad nią.
Chciałabym poradzić się Was jak oceniacie tą koncepcję, co byście zmieniły?
Czy żywopłot z grabu sprawdzi się u mnie? Na granicy z lasem chciałabym puścić winobluszcz pięciolistkowy, który jesienią przepięknie się przebarwia.
Nie mam tylko pomysłu na teren za domem... Mąż chciałby zasadzić kilka drzewek owocowych - może tam?
Wrzucam fotkę tego miejsca:
Gardenarium 16:03, 30 sty 2020


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Witaj, jeśli jest warzywnik to przydałby się kompostownik, może być ukryty za borówkami.
Droga z płyt prowadzi...ale dokąd? to trzeba zmienić co na być na końcu tej drogi?

Nawierzchnie / ścieżki poprowadzone w sposób nowoczesny, płyty w trawniku, a po prawej linia rabat - dwa brzuszki, może trochę brak konsekwencji?