Gdzie jesteś » Forum » Nasze ogrody » Bubusiowy ogród

Pokaż wątki Pokaż posty

Bubusiowy ogród

mami 18:43, 18 mar 2012

Dołączył: 18 mar 2012
Posty: 5
Witam wszystkich na forum,

Chciałabym szybko przedstawić mój wiejski ogród, a właściwie działkę , która by chciała być ogrodem. To wielki prostokąt, z dwóch stron otoczony drogą, z wjazdem od południa. Od strony wjazdu to wielka pustynia , która po deszczu zamienia się w jezioro. Moim zadaniem na ten rok jest doprowadzenie ziemi do stanu używalności, zrobienie jakiegokolwiek podjazdu i zasianie trawy. A jeśli siły pozwolą (opiekuję się małym urwisem i czekam na kolejnego dzidziusia) to również: obsadzenie frontu jakimś żywopłotem bo mamy ogromne okna, zrobienie zatoczki dla parkujących aut, znalezienie miejsca na grilla oraz miejsca na plac zabaw dla dzieci oraz założenie warzywnika. Ograniczeniem oczywiście są finanse i czas. Na roślinach nie znam się prawie w ogóle, wieczorami czytam więc wszelkie wiekowe poradniki o pielęgnacji roślin. Szukam przede wszystkim roślin, które szybko rosną , nie są trujące i będą w miarę łatwe w pielęgnacji. Gleba na działce jest dość urodzajna, tzn. tam gdzie jest bo na większości terenu jest jeszcze piasek po budowie, a cały teren wymaga nawiezienia ziemi gdyż jesteśmy miejscami w lekkim dołku.
Jeśli tylko mogę prosić o pomoc, to proszę o radę: jakie rośliny najlepsze będą na żywopłot – myślałam o tuji brabant – szybko rośnie, gdzie umiejscowić parking dla gości, czy podjazd prosty czy może z wielkim kołem pośrodku – dom jest dosyć nowoczesny, gdzie plac zabaw dla dzieci i warzywnik. I przede wszystkim jakie rośliny. Wiem, wiem , trochę dużo pytań, ale będę wdzięczna za wszystkie rady.

Z góry dziękuję,
Kasia
mami 18:45, 18 mar 2012

Dołączył: 18 mar 2012
Posty: 5


To taki trochę nieudolny szkic działki
Joaska 19:05, 18 mar 2012


Dołączył: 11 lip 2011
Posty: 5104
Najlepiej wstaw zdjęcia i wtedy będzie wszystko wiadomo.
____________________