Gdzie jesteś » Forum » Trawnik » Pomoc w założeniu wymarzonego trawnika na dachu garażu

Pokaż wątki Pokaż posty

Pomoc w założeniu wymarzonego trawnika na dachu garażu

KuLwIk 19:11, 11 maj 2016

Dołączył: 11 maj 2016
Posty: 5
Witam,

od razu zaznaczam, że jestem typowym laikiem w tym temacie i chciałem prosić o pomoc w założeniu zadbanego i dobrze wyglądającego trawnika. Na forum trafiłem w poszukiwaniu informacji jak zadbać o własny trawnik, od razu postawiłem założyć konto i poszukać odpowiednich wskazówek.

Dodam, że ogródek ma około 100m, jest on zlokalizowany na stropie garażowym (mieszkam na 1 piętrze), więc ziemia jaka tutaj jest, zapewne jest marnej jakości w pozostałościach po budowie. Trawnik ma już dwa lata, w poprzednim roku próbowałem dosiewki ale niestety nie było żadnego efektu.

W tym roku na początku kwietnia trawnik został przegrabiony z wyschniętej trawy i jakichś pozostałości, następnie zostały wyrwane chwasty i przeprowadzona aeracja odpowiednimi butami. Niestety nie została dosypana żadna ziemia, a po prostu zostały posiane nasiona trawy ("Najlepsze trawy z Iławy" - Uniwersalna) po czym udeptałem teren próbując wcisnąć nasiona w ziemię (brak walca i innych narzędzi).

Trawnik podlewałem codziennie, nawet na początku starałem się czasami podlewać rano i wieczorem by ciągle trawa była wilgotna. Dodam że ogródek jest nasłoneczniony od około południa aż do zachodu słońca. Od zasiana minął już ponad miesiąc, trawa wyrosła niestety miejscami (czy bardziej się jeszcze rozrośnie?), dużo nasion leży na wierzchu.

Jak widać na zdjęciach duża część trawy to stara trawa, jest także mech i pojawiły się chwasty. Nowa trawa wyrosła póki co na wysokość ok. 5cm, dalej nie przestaje podlewać i podlewam codziennie wieczorem. Dodam że mam szczeniaka który od czasu do czasu sobie posikuje, nie wiem jak duży to ma wpływ na młodą trawę.
KuLwIk 19:14, 11 maj 2016

Dołączył: 11 maj 2016
Posty: 5
skarabeusz 19:49, 11 maj 2016


Dołączył: 15 wrz 2014
Posty: 561