Strona główna Forum Mapa ogrodów O nas Kontakt Dni otwarte

Pokaż wątki Pokaż posty

Misz-masz, czyli ogrodowe rewolucje

pawel2806

Dołączył: 04 mar 2014
Posty: 190
Dodany 15:51, 13 mar 2019
Jak dla mnie ok 3,2m jeśli brzozy mają się zrosnąć koronami, nie popatrzyłem wcześniej na twój plan.
dzika_roza
Img 0142

Dołączył: 21 cze 2017
Skąd: okolice Krakowa
Posty: 507
Dodany 17:56, 13 mar 2019
A nasadzenia pod spodem ok?
____________________
...jestem sobie ogrodniczka...
pawel2806

Dołączył: 04 mar 2014
Posty: 190
Dodany 18:42, 13 mar 2019 , edytowany o 18:48, 13 mar 2019
Podoba mi się żywopłot koło pergoli, z czegoś iglastego/liściastego?
Po co Ci ten grujecznik w brzozach? Ja zamieniłbym go na kolejną brzozę. Co do nasadzeń do każdego opisu zrób legendę które kółeczko co znaczy, nasadzenia pod brzozami hmm... jak dla mnie rozplenice, miskant(może trzcinnik luźna propozycja), rozchodnik Ok, mam ale do berberysów otóż rośliny które wybrałaś są efektowne dopiero od połowy lata, na twoim miejscu zastanowiłbym się nad elementem stałym może kule z cisa? Ai jeszcze plan nasadzeń jest na pewno lepszy niż ta pierwsza wersja
Ps. widzę że też jesteś z okolic krakowa miło mi tym bardziej
dzika_roza
Img 0142

Dołączył: 21 cze 2017
Skąd: okolice Krakowa
Posty: 507
Dodany 19:04, 13 mar 2019
Zywoplot kolo pergoli... jesli myslimy o tym samym to ligustr... jest okropny, marze zeby go usunac...
Grujecznik w brzozach, bo pieknie sie przebarwia, bardzo mi sie podoba i chcialam go gdzies wcisnac innego oslonietego miejsca nie znajde...

Co do nasadzen pod brzozami - tez mi brakuje czegos ladnego caly rok, ale nie wiem co by tam pasowalo...
____________________
...jestem sobie ogrodniczka...
pawel2806

Dołączył: 04 mar 2014
Posty: 190
Dodany 19:20, 13 mar 2019 , edytowany o 19:35, 13 mar 2019
aa ligustr na zdjęciach wygląda świetnie
idziesz w minimalizm mało gatunków delikatność traw ze strzyżonymi bryłami- klasyka zawsze świetnie wygląda.
co do chciejstw, miałem u sb kilka takich: magnolia Rustica Rubra przez kilka dobrych lat, miała już koło 2m, nie obdarzyła nas ani jednym kwiatkiem teraz 2 razy myślę zanim zaczynam brać się za projektowanie rabat
Magnolia oczywiście wyleciała
dzika_roza
Img 0142

Dołączył: 21 cze 2017
Skąd: okolice Krakowa
Posty: 507
Dodany 09:37, 14 mar 2019
no właśnie pod brzozami jakoś nie bardzo widzę strzyżone bryły
co do miskantow - też myślałam, żeby zamiast nich dać trzcinniki - mam ich sporo przy tarasie
fajne są, już ruszają, a miskanty póki co śpią...
____________________
...jestem sobie ogrodniczka...
Agania
Dscn0574

Dołączył: 06 wrz 2013
Skąd: Z Krakowa tam gdzieś w stronę Gdowa
Posty: 24369
Dodany 10:07, 14 mar 2019 , edytowany o 10:09, 14 mar 2019
Hey ogrodniczko masz fajny nowoczesny ogród...lubię ogrody inne od mojego

Brzozy będziesz sadziła z której strony świata, ja mam olbrzymy od wschodu rosną u sąsiada i mam wieczny bałagan z liśćmi od nich. Lecą mi na dom, podjazd, taras....od strony zachodniej to sadź jak najbardziej

Z której strony Krakowa jesteś, może wybierzesz się na targi do Jasionki
https://www.ogrodowisko.pl/watek/9692-targi-w-jasionce
poznałabyś grupę małopolską
dzika_roza
Img 0142

Dołączył: 21 cze 2017
Skąd: okolice Krakowa
Posty: 507
Dodany 10:13, 14 mar 2019 , edytowany o 10:16, 14 mar 2019
hej
brzozy na stronie wschodniej - wiatry będą liście zdmuchiwać na pole


ja północ od Krakowa
na targi raczej się nie wybieram, już mam weekend zaplanowany
ale dziękuję za zaproszenie
____________________
...jestem sobie ogrodniczka...
dzika_roza
Img 0142

Dołączył: 21 cze 2017
Skąd: okolice Krakowa
Posty: 507
Dodany 11:48, 14 mar 2019
wymyśliłam jeszcze tak (a raczej zgapiłam stąd, mam nadzieję, że zostanie mi wybaczone )
https://www.ogrodowisko.pl/watek/2242-jak-zamienic-gline-w-wymarzony-skrawek-ziemi?page=779



tylko nie wiem co to te zielone okrągłe zimozielone, chyba świerk jakiś, może ktoś z Was wie?

____________________
...jestem sobie ogrodniczka...
dzika_roza
Img 0142

Dołączył: 21 cze 2017
Skąd: okolice Krakowa
Posty: 507
Dodany 17:35, 29 mar 2019
W końcu coś sie dzieje

____________________
...jestem sobie ogrodniczka...
Korzystanie z portalu ogrodowisko.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies