Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Ogród swobodny, preriowy w zgodzie z naturą

Pokaż wątki Pokaż posty

Ogród swobodny, preriowy w zgodzie z naturą

DominikaCha 16:33, 04 lut 2021

Dołączył: 26 lis 2020
Posty: 15
Dzień dobry!
Działka 45 arów - pośród pól, graniczącą ze ścianą lasu. Wcześniej pola rolnicze teraz mam nadzieję pojawi się na niej więcej życia- wielość gatunków, brak chemii. Mój cel to wtopić się w otaczający krajobraz dlatego rozważam gatunki zza płotu, rabatę preriową ale równocześnie chciałąbym, żeby ogród przynosił nam owoce i warzywa. Mam wstępny plan. Próbuję wytyczyć granicę trawnika linią swobodną. Część uzytkowa jest na jednej linii dla wygody i od strony najmniej ciekawego widoku. Niestety nie mam doświadczenia jak linia rysowana na kartce wygląda korzystnie w rzeczywistości i w dodatku na tak dużej powierzchni. Mam kilka pomysłów, choć do siebie podobnych. Pomóżcie proszę. Czego się trzymać? Zasady, że trawnik to 2/3 szerkości działki? Łuki mocniejsze, słabsze? Minimum zawijasów? A może więcej "zakamarków"? Działka wygląda tak i obecnie jest na niej zasadzone 14 sadzonek drzewek owocowych na końcu i tyle(zaraz wstawie moj plan koncepcyjny)
DominikaCha 17:05, 04 lut 2021

Dołączył: 26 lis 2020
Posty: 15
A oto wstępne i pierwsze próby wytyczenia linii trawnika, ogród frontowy trochę oddzielony od czesci z tyłu bardziej prywatnej.
Agatorek 17:07, 04 lut 2021


Dołączył: 17 gru 2020
Posty: 13273
hej, witaj na Ogrodowisku

Piękna działka. I baaaaaaaaaardzo duża .
Mam podobne dylematy związane z wielkością działki, bo co? Zrobisz rabaty przy ogrodzeniu, a w środku będzie boisko? . Także w tym nie pomogę za bardzo .
Nie słyszałam o tej zasadzie, że trawnik to 2/3 szerokości działki. Zrób tak,jak Tobie wygodniej i wg swoich potrzeb. Czy potrzebujesz takiego wielkiego trawnika?
Mi się podobają zawijaski i zakamarki. I w tym kierunku myślę .
____________________
Agnieszka ***** Ogród z zegarem ***** Pura vida Kostaryka ***** Hawaje