Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Rabata z bzami

Pokaż wątki Pokaż posty

Rabata z bzami

AgulaD 14:47, 26 mar 2023

Dołączył: 26 mar 2023
Posty: 9
Hej, Mam do ogarniecia przedogorodek, strona poludniowa, patelnia. Ziemia piaszczysta przepuszczalna. Wymyslilam sobie bzy, ale nie wiem, czy cos takiego jak rabata z bzami w ogole istnieje, malo inspiracji w necie.
Kupilam juz kilka bzow syringa, do tego tawula genpei i pieciornik abbotswood. Jestem zielona w projektowaniu, i jak czytam forum, to sie zastanwiam czy to nie totalnie bez sensu kompozycja.
Wrzucam zdjecia przedoogrodka do zagospodarowania. Przed domem juz sa katalpy i wisnia ozdobna. poza tym trawka.





Pomozecie? myslalam zeby moze te bzy posadzic wzdluz stopni, a na rabate przed tarasem jednak cos innego wymyslic? totalnie mnie przerasta to zadanie..
Agatorek 15:40, 26 mar 2023


Dołączył: 17 gru 2020
Posty: 13362
Cześć

Najpierw potrzebny jest plan działki (lub tylko przedogródka) z umiejscowionym domem, kostką, ścieżkami, gdzie jest brama, furtka, z podanymi wymiarami i tym, co tam jeszcze jest (np. plac zabaw, czy domek na narzędzia). Plus gdzie masz już posadzone rośliny.


____________________
Agnieszka ***** Ogród z zegarem ***** Pura vida Kostaryka ***** Hawaje
AgulaD 19:09, 26 mar 2023

Dołączył: 26 mar 2023
Posty: 9


Cos takiego stworzyłam, na razie to głównie jedna wielka patelnia. Jedyna ścieżka to stopnie do furtki.
anuska2507 21:23, 26 mar 2023


Dołączył: 02 kwi 2019
Posty: 2571
Hej pomysł na rabatę z bzem może być ciekawy. Moja mama wyprowadziła bez na takie wielopniowe drzewko, podobnie jak na inspiracjach, które pokazała Ci Anda. Ma podsadzić go turzycą Ice Dance, bo też ma go w przedogródku, ale na cienistym stanowisku. Jak będę u rodziców, to zrobię zdjęcie.
Ty na rabatę w słońcu możesz wybrać jakieś niewysokie trawy, kuliste tuje.
____________________
Ania - okolice Wrocławia Wymarzyłam sobie wrzosowisko
LIDKA 22:33, 26 mar 2023


Dołączył: 14 sty 2021
Posty: 7305