Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Kawałeczek słonecznego ogródka

Pokaż wątki Pokaż posty

Kawałeczek słonecznego ogródka

Basia32 21:02, 19 mar 2012

Dołączył: 19 mar 2012
Posty: 57
Witam
Dostało mi się kawałeczek ogrodu (wspólnota z teściami ) i mam tysiące wizji i ogromny problem co wybrać. Jestem kompletna amatorka i proszę o pomoc. Nie mam czasu i doświadczenia, żeby spędzać w ogródku dużo czasu, więc chcę go tak zagospodarować, aby był ładny i nie wymagał dużo pracy w przyszłości. Aczkolwiek coś tam jestem w stanie się poświęcić dla dobra wyższego.... A więc stanowisko słoneczne, wkoło tuje, no i właśnie chcę coś zdziałać na środku. Jakaś rabata. Bardzo podoba mi się tawuła grefsheim i tawuła van houtte'a, migdałek (ale krzew, nie szczepiony) i bukszpan. Czy z tego da się coś wykombinować???? nie wiem co jeszcze do tego dołożyć.... Uwielbiam funkię, ale chyba za dużo słońca jak dla niej. Poradźcie, proszę.
Gardenarium 21:18, 19 mar 2012


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Witaj Basiu.
Postaraj się sadzić jak najmniej roślin wymagających ciągłego skubania, wycinania przekwitniętych kwiatostanów, czyli bylin kwitnących.

Zainwestuj w rosliny zimozielone jak trzmieliny Fortunego, bukszpany, ostrokrzewy "Golden Gem" (żółte).
Posadź sporo krzewów, to tylko cięcie raz w roku zrobisz i spokój. Posadź też trochę iglastych , może miskanty? (przytniesz raz).

Dla amatorów mam artykuł

http://www.ogrodowisko.pl/artykuly/208-latwe-ogrodnictwo-czyli-pierwsze-kroki-w-ogrodzie
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska
Basia32 21:29, 19 mar 2012

Dołączył: 19 mar 2012
Posty: 57
no tak, ale aż tak leniwa nie jestem i te moje tawuły grefsheim i van houtte'a oraz migdałek i bukszpan mogę uprawiać, bo są super, jak dla mnie.... chodziło mi o to, że jestem za leniwa na kwiatki - tulipany, astry, bratki, cynie i tym podobne rzeczy.