Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Planowanie ogrodu na etapie budowy.

Pokaż wątki Pokaż posty

Planowanie ogrodu na etapie budowy.

ada 09:38, 02 kwi 2012

Dołączył: 31 mar 2012
Posty: 15
Witam serdecznie Wszystkich.
Na początku pragnę serdecznie pogratulować Pani Danucie tego fantastycznego forum (o ogrodzie nie wspominam, gdyż mnóstwo pochwał już napisano)
Forum jest przejrzyste, porady bardzo rzetelne, po prostu BRAWO!
Obserwuję od dłuższego czasu Wasze ogrody i czerpię mnóstwo inspiracji, które zamierzam niebawem przenieść do własnego ogródka.
Zapomniałam się przedstawić nazywam się Adriana i mieszkam w okolicy Gorzowa Wlkp.
Jesienią zakupiliśmy 12 arową działkę i właśnie rozpoczęliśmy budowę. Może pomyślicie, że jestem w gorącej wodzie kąpana: zaczynam myśleć o ogrodzie mając wylane jedynie ławy pod fundament
Nie potrafię się jednak oprzeć pokusie, rysowania sobie w głowie (i nie tylko) przyszłego ogrodu.
Nie znam się na roślinach tak jak Wy... niemniej jednak gdy przeglądam to forum odnoszę wrażenie, że można bardzo szybko przyswoić niezbędną wiedzę. Mam rację?
Pomyślałam, że ogród należy zaplanować z należytym wyprzedzeniem, żeby wiedzieć jakich ewentualnych błędów się wystrzegać. Co robić, aby właściwie przygotować działkę. Gdzie podłączyć wodę itp. Pomijam fakt doboru roślin, o których informacje należy zebrać (mi zajmie to wieki), jak je łączyć nie tylko pod względem estetycznym, ale i bytowym coby nie wchodziły ze sobą w konflikt.
Widzę, że ogród to poważne przedwsięzięcie, do którego należy się przygotować mentalnie i finansowo
Proszę o porady co powinnam robić na etapie budowy, czy świeżo po budowie. Stan surowy zamknięty ma powstać do końca czerwca, a wprowadzić się mamy nadzieję jeszcze w tym roku
Narysowałam w paincie taki oto plan naszej działki: