Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Zupełnie zielona ogrodniczka : )

Pokaż wątki Pokaż posty

Zupełnie zielona ogrodniczka : )

as1112 15:45, 23 kwi 2012

Dołączył: 23 kwi 2012
Posty: 151
Witam serdecznie. Jestem nową, zupełnie zieloną posiadaczką działeczki ROD Bardzo mnie to cieszy choć wiem, że czeka nas z mężem bardzo dużo pracy. Działeczka jest trochę zaniedbana, oszpecona starą narzędziownią, brzydkim kompostownikiem i betonowymi ścieżkami. Zamierzamy to stopniowo zmieniać. Na szczęście ma ona też swoje atuty. Dookoła działki jest piękny żywopłot, rosną dorodne drzewka – jabłoń, czereśnia i jeszcze dwa których niestety nie znam. Poza tym jest śliczny trawnik oraz troszkę krzewów owocowych i ozdobnych. Naszym zamiarem jest w przyszłości odpoczywać na tym terenie wraz z naszymi dwiema córeczkami – typowa rekreacja. W trakcie budowy jest już drewniana altanka, nowy kompostownik, piaskownica i huśtawka. Na tyłach będzie niewielki warzywniak – troszkę sałatki, rzodkiewki, marcheweczki dla dziewczynek – ale tak naprawdę ociupinkę. Poprzedni właściciel zasiał łubin, który wczoraj został przekopany aby wkrótce zasiać tam te warzywka. Z nasadzeń w planach mamy niewielkie iglaki, trawy ozdobne, wrzosy, wrzośce i tym podobne. Nie bardzo wiem jeszcze jak to wszystko rozplanować, co chwila mam inną koncepcję. Teraz stanęło na tym, że wrzosowiska będą tworzone wzdłuż ogrodzenia, dookoła działki. Uchowało się troszkę tulipanów i żonkili więc też będą zamieszkiwać na naszej działeczce ( choć przyznam, ze nie bardzo mi pasują do całości )

Przeglądałam Wasze piękne ogrody. Jestem nimi zafascynowana i oczekuję w miarę możliwości pomocy w tworzeniu naszego małego zakątka.

Na początek dwa pytania:

1) Co dalej po przekopaniu łubinu? Co trzeba jeszcze zrobić na tym terenie? Kiedy można siać warzywka?