Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Skarpa z ażurowych płyt

Pokaż wątki Pokaż posty

Skarpa z ażurowych płyt

Seki 06:59, 02 lut 2015

Dołączył: 02 lut 2015
Posty: 5
Witajcie. W kwestii ogrodnictwa jestem kompletnym laikiem. Dopiero rozpoczynam swoją małą przygodę z niewielkim przydomowym ogródkiem 80m2 + skarpa 25 m2 wyłożona betonowymi płytami ażurowymi, kąt skarpy ok 50 stopni, szerokość 6 m, wysokość 4 m. Na skarpie rośnie (już tylko częściowo) kiepskiej jakości trawa, chciałbym się jej pozbyć i obsadzić skarpę niskimi roślinami aby nieco poprawić jej wątpliwe walory estetyczne. Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki dotyczące gatunku roślin, które proponowalibyście na tą skarpę. Zdaje sobie sprawę, że temat dość trudny bo chyba jest niewiele roślin (albo nie ma wcale), które będą się "rozrastać" na takiej płycie betonowej. Jeśli chodzi o nasłonecznienie to częśc górna skarpy prawie cały dzień ma słońce, natomiast dolna część tylko do południa i popołudniu. Generalnie czym niżej tym mniej światła ponieważ skarpa leży na północonej stronie i gdy słońce świeci przez większość dnia to dolna część skarpy zasłonięta jest przez mój dom.

PS. Brałem też pod uwagę wysianie lepszej trawy ale przeraża mnie jej pięlęgnacja na skarpie a zwłaszcza koszenie, ręczne wycinanie i zbieranie.


Juzia 07:48, 02 lut 2015


Dołączył: 09 gru 2011
Posty: 38590
Bluszcz pospolity
____________________
W Kruklandii :) +++ Zielone drzwi w Kruklandii
anitan 08:03, 02 lut 2015


Dołączył: 14 wrz 2014
Posty: 860
ale wynalazek ta skarpa! Z tego, co widać, sąsiedzi też są nią obdarowani. Ciężko pielęgnować cokolwiek przez ten beton.
Bluszcz, dobry pomysł, będzie zielony też zimą. Wadą jego jest to, że długo rośnie więc jest ryzyko, że trawa będzie jakiś czas jeszcze dominowac.
Powodzenia
____________________
Anita zaczynam-od-zera-zobaczymy-gdzie-skoncze
Gardenarium 08:17, 02 lut 2015


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308