Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Wielkie nic- pomysł na rabatę i piękny słoneczny taras

Pokaż wątki Pokaż posty

Wielkie nic- pomysł na rabatę i piękny słoneczny taras

RenataKwiat 17:04, 15 mar 2019

Dołączył: 15 mar 2019
Posty: 28
Dzień dobry,

jestem tutaj by prosić o poradę. Chcę w końcu zrobić coś sensownego koło domu, gdzie obecnie jest tak pusto i smutno, że wygląda to jak opuszczone miejsce.

Nie mam doświadczenia z roślinkami ale bardzo chcę mieć pięknie koło domu.

Wygląda to obecnie tak.

Chciałabym zrobić rabaty przy kostce, z miejscem na wejście przy pergoli i gdzieś z przodu. W pergoli zasadzę pnącze - clematis "Bill McKenzie", z prawej strony gdzie jest rynna pomyślałam o posadzeniu bluszcza, który ją zakryje.

Jest to miejsce od zachodu, słońce pojawia się tutaj przed południem i świeci aż do wieczora.

Bardzo proszę o pomoc w stworzeniu czegoś cieszącego oko
makadamia 17:55, 15 mar 2019


Dołączył: 25 kwi 2016
Posty: 10110
Cześć Reniu, witamy na Ogrodowisku,

przydałoby się więcej zdjęć z okolicy tarasu i więcej wskazówek co do tego, gdzie potrzebujecie przejścia. potrzebujemy też informacji o wymiarach.
bez tego nie wiadomo, jak duża ma być rabata, jakiego kształtu. A jak tego nie wiemy, to i roślinek nie możemy zaproponować, bo nie wiadomo ile mamy miejsca.

Nie bardzo wiem, jak chcesz sadzić powojnika przy tej pergoli, skoro tam z obu stron utwardzone. W donicy?
Czy te dwie bramy widoczne na zdjęciu są użytkowane? Jeśli potrzebujecie mieć do nich dostęp, zwłaszcza samochodem, to nam skomplikuje kwestię rabaty.

Jak rozumiem, ten żwirek będzie zlikwidowany? czy planujesz rabatę żwirową?
____________________
Asia-podmiejski ogrodek
RenataKwiat 18:20, 15 mar 2019

Dołączył: 15 mar 2019
Posty: 28
Jutro zrobię w takim razie więcej zdjęć, bo dzisiaj już ciemność i pomierzę wszystko.

Pergola ma wmontowaną u dołu donicę i w niej właśnie chciałabym zasadzić powojnik.