ronin
16:33, 10 lut 2013

Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 274
Edycja: Teraz sprawdzanie jest uruchomione automatycznie. Zniknął przycisk "sprawdź".
Dzisiaj rozpoczynam moją kampanię mającą na celu poprawienie jakości / czytelności wypowiedzi umieszczanych na tym forum (i może na innych też
)
Na początku chcę się skoncentrować na interpunkcji i poprawnym formatowaniu tekstu. Wiele osób nie zwraca na to uwagi, ale ja akurat jestem bardzo wyczulony na tym punkcie i właściwie pomijam wszystkie treści, które są słabo sformatowane. Zresztą wyobraźcie sobie czytanie książki, gdzie po kropkach i przecinkach nie ma odstępów. Słowa zlewają się w jedno i czytanie takiego tekstu zajmuje 3 razy więcej czasu. W internecie jest tak samo.
Zdaję sobie oczywiście sprawę, że czasami może być ciężko zauważyć wszystkie błędy, szczególnie jak jest dużo treści. Czasami też jakiś błąd może się pojawić przypadkowo, przez nie trafienie w odpowiedni klawisz itp. Dlatego dodałem bardzo proste narzędzie, które będzie Was informowało o takich błędach.
Tak jak napisałem w tytule jest to narzędzie eksperymentalne, nie jest w 100% dokładne i nie obsługuje jeszcze wszystkich rodzajów błędów, jakie bym chciał. Ale myślę, że na początek wystarczy.
Podczas pisania postu, pod spodem pojawia się jego podgląd. Od teraz dodatkowo będzie się pojawiał mały przycisk sprawdź, który uruchamia sprawdzanie poprawności tekstu. Po jego wciśnięciu pojawi się krótki komunikat, czy tekst jest poprawny czy nie. Jeżeli zostały znalezione jakieś błędy, to zostaną one zaznaczone na czerwono w tekście, tak żeby łatwo było je zlokalizować. Po poprawieniu błędów należy jeszcze raz kliknąć sprawdź, aby zweryfikować czy wszystko zostało dobrze poprawione. Sprawdzanie na razie nie działa automatycznie i trzeba je uruchamiać ręcznie.
Poniżej przedstawiam listę zasad jakimi należy się kierować podczas pisania. Są ty tylko te zasady, które obecnie sprawdzamy. Z czasem ta lista będzie się powiększać.
Zasady pisania postów:
- zdanie zaczynamy z dużej litery
- nie piszemy całych słów wielkimi literami
- nie stawiamy spacji przed znakami interpunkcyjnymi (kropka, przecinek, znak zapytania, wykrzyknik)
- stawiamy spację po znakach interpunkcyjnych
- nie piszemy powtórzonych znaków interpunkcyjnych (np. ????, !!!!!), jeden w zupełności wystarczy
To tyle na początek. W kolejnych etapach chciałbym dodać obsługę większej ilości błędów, możliwość automatycznego poprawiania oraz sprawdzanie błędów ortograficznych.
Dzisiaj rozpoczynam moją kampanię mającą na celu poprawienie jakości / czytelności wypowiedzi umieszczanych na tym forum (i może na innych też

Na początku chcę się skoncentrować na interpunkcji i poprawnym formatowaniu tekstu. Wiele osób nie zwraca na to uwagi, ale ja akurat jestem bardzo wyczulony na tym punkcie i właściwie pomijam wszystkie treści, które są słabo sformatowane. Zresztą wyobraźcie sobie czytanie książki, gdzie po kropkach i przecinkach nie ma odstępów. Słowa zlewają się w jedno i czytanie takiego tekstu zajmuje 3 razy więcej czasu. W internecie jest tak samo.
Zdaję sobie oczywiście sprawę, że czasami może być ciężko zauważyć wszystkie błędy, szczególnie jak jest dużo treści. Czasami też jakiś błąd może się pojawić przypadkowo, przez nie trafienie w odpowiedni klawisz itp. Dlatego dodałem bardzo proste narzędzie, które będzie Was informowało o takich błędach.
Tak jak napisałem w tytule jest to narzędzie eksperymentalne, nie jest w 100% dokładne i nie obsługuje jeszcze wszystkich rodzajów błędów, jakie bym chciał. Ale myślę, że na początek wystarczy.
Podczas pisania postu, pod spodem pojawia się jego podgląd. Od teraz dodatkowo będzie się pojawiał mały przycisk sprawdź, który uruchamia sprawdzanie poprawności tekstu. Po jego wciśnięciu pojawi się krótki komunikat, czy tekst jest poprawny czy nie. Jeżeli zostały znalezione jakieś błędy, to zostaną one zaznaczone na czerwono w tekście, tak żeby łatwo było je zlokalizować. Po poprawieniu błędów należy jeszcze raz kliknąć sprawdź, aby zweryfikować czy wszystko zostało dobrze poprawione. Sprawdzanie na razie nie działa automatycznie i trzeba je uruchamiać ręcznie.
Poniżej przedstawiam listę zasad jakimi należy się kierować podczas pisania. Są ty tylko te zasady, które obecnie sprawdzamy. Z czasem ta lista będzie się powiększać.
Zasady pisania postów:
- zdanie zaczynamy z dużej litery
- nie piszemy całych słów wielkimi literami
- nie stawiamy spacji przed znakami interpunkcyjnymi (kropka, przecinek, znak zapytania, wykrzyknik)
- stawiamy spację po znakach interpunkcyjnych
- nie piszemy powtórzonych znaków interpunkcyjnych (np. ????, !!!!!), jeden w zupełności wystarczy
To tyle na początek. W kolejnych etapach chciałbym dodać obsługę większej ilości błędów, możliwość automatycznego poprawiania oraz sprawdzanie błędów ortograficznych.
____________________
There are only 10 types of people in the world — those who understand binary, and those who don't.
Instagram Ogrodowiska
There are only 10 types of people in the world — those who understand binary, and those who don't.
Instagram Ogrodowiska