Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Rabata przed domem -raczkująca w ogrodzie

Pokaż wątki Pokaż posty

Rabata przed domem -raczkująca w ogrodzie

Asia_88 14:12, 19 mar 2020

Dołączył: 19 mar 2020
Posty: 22


Witam planuje rabatka pod oknem i wzdłuż chodnika .Niestety jestem raczkujaca jeżeli chodzi o ogrod . Nie mam pojęcia jaki kształt nadać tej rabacie. Rośliny mogą być byliny coś z drzewek które nie wymagają duzo pracy i są trwałe. Podobaja mi się hortensje Żurawki berberys trawy ale nie mam pojęcia jak to zaczac.Za każdą poradę będę wdzięczna. Pozdrawiam

Asia_88 19:36, 21 mar 2020

Dołączył: 19 mar 2020
Posty: 22
Kochani ten wątek dedykuję mojemu mężowi który chce żeby ogrod było czuć bo stracił wzrok. Jestem pielęgniarka , mama 9 latka i żona Łukasza który mimo przeciwności walczy. Chcieliśmy piękny ogród ale przeciwności losu odwlekaja spraw. Czas zacząć tworzyć małymi krokami istna odskocznie OGROD . Chcemy zacząć od małej rabatka na tarasie. Podo aja nam się róże byliny lawenda szalwia i trawy ozdobne , iglaki też miel widziane.

Anda 19:54, 21 mar 2020


Dołączył: 25 maj 2015
Posty: 33358
Znalazłam

____________________
Serdeczności Ewa - Doświadczalnia bylinowo-różana 2 poprzedni wątek Doświadczalnia bylinowo-różana Panie Foerster, co pan robi przeciwko nornicom? - Krzyczę na nie. Wizytówka doświadczalni Landhaus Ettenbühl i Rosengarten Zweibrücken
Anda 20:17, 21 mar 2020


Dołączył: 25 maj 2015
Posty: 33358
Witaj Asiu teraz już oficjalnie na forum

I pierwsza propozycja



Róża wysoko szczepiona, tak na 1,10m.
Byliny to Limonium latifolium x3, zamiennik Salvia Caradonna
Iris barbata x3
Echinacea purpurea x3
Geum x5
Alchemilla epipsila x5, zamiennik Alchemilla mollis x3

Trawa to Sesleria autumnalis x 3 pomiędzy irysami. I teraz jeszcze się zastanawiam, czy ta trawa nie będzie za niska. Stipy nie sadziłabym, bo będzie się wysiewać między kostką.
____________________