Gdzie jesteś » Forum » Nasze ogrody » Wilczy ogród

Pokaż wątki Pokaż posty

Wilczy ogród

TAR 20:45, 17 wrz 2023


Dołączył: 16 sie 2016
Posty: 7944
Patrzac na te Lagerstroemie to mam malusia nadzieje, ze moj patyczek tez da rade. Mam te z ciemnymi rozowymi kwiatami i to bedzie jedyny patyk, ktorego zabezpiecze na zime Judaszowce powinny juz dac rade, Forest Pansy juz zimowal wiec i reszta powinna a maja lepsza miejscowe bo bardziej oslonieta i przy budynku.

Madzia okrywalas swoja Lagerstroemie?
____________________
Ogrod nad bajorkiem
Magleska 21:09, 18 wrz 2023


Dołączył: 07 maj 2017
Posty: 19149
Urszulla napisał(a)


Widzę że kocimiętka ładnie się rozbudowała. U mnie ta od Iwonki też, na dodatek okazało się że to ta sama odmiana która mam


Ula ta na fotce to akurat moja -jakaś NN i faktycznie ładnie przybrała na masie ta od Iwonki jest na bladej
____________________
Magda Wilczy ogród WizytówkaWilczy ogród
Magleska 21:09, 18 wrz 2023


Dołączył: 07 maj 2017
Posty: 19149
antracyt napisał(a)

To podobne małpy z nas


____________________
Magda Wilczy ogród WizytówkaWilczy ogród
Magleska 21:10, 18 wrz 2023


Dołączył: 07 maj 2017
Posty: 19149
Urszulla napisał(a)


Madzia, a co to za drzewo (wielopniowe) kwitnie na końcach na różowo? Na fotce po prawej. Twój ogród dojrzewa, przybiera nowy wymiar w przestrzeni


Ula to Lagerstroemia pierwszy raz zakwitła po chyba 4 latach
____________________
Magda Wilczy ogród WizytówkaWilczy ogród
Magleska 21:20, 18 wrz 2023


Dołączył: 07 maj 2017
Posty: 19149
Gruszka_na_wierzbie napisał(a)
Jestem na bieżąco.
Wklejam usprawiedliwienie skopiowane z mojego wątku na temat braku aktywności w pisaniu

Madziu, mnie pochłonęła lektura Twojego poprzedniego i obecnego wątku. Zbliżam się do finiszu (aktualnie czytam o wiośnie 2022). Wreszcie opanowałam topografię Twojego ogrodu. Wiem, gdzie co jest i dlaczego. Uwielbiam czytanie wątków hurtem od początku. Czasu trzeba trochę poświęcić, ale dzięki temu lepiej poznaje się osobę ogrodniczki, jej preferencje i jej ogród. Jestem pełna podziwu dla Ciebie za maksymalne wykorzystanie położenia Twojego ogrodu. Z tego, co wydawałoby się wadą (olbrzymi spadek na działce), uczyniłaś zaletę. Czytanie całości pozwala też na obserwację ogrodowego dojrzewania. "Ogród po mojemu", który jest efektem tego dojrzewania, miło się ogląda. Jest pełen smaczków i znakomitych kompozycji. Poprzednio czytałam cały wątek Anitki. U niej skarpa została zupełnie inaczej zorganizowana, ale też wzbudza podziw. Nie dziwota, obie jesteście niesłychanie pracowite i konsekwentne w dążeniu do celu.

Buziaki!


Haniu podziwiam ,że chciało Ci się czytać -naprawdę tym bardziej ,że u mnie mało konkretów -wieczne przeróbki

Dzisiaj np. doprowadzałam do ładu skarpę obok tarasu -mało ją pokazuję ,bo ona taka mało obsługowa jest -oprócz plewienia oczywiście zrobiłam roszady w roślinach -przesadziłam rodki na dół skarpy -na górze marniały -za sucho tam -przy okazji dosadziłam jakieś hosty paprocie ,epimedium i jeszcze kilka drobiazgów -wg mnie poprawka wyszła fajnie -fotki nie zrobiłam ,bo ciemność mnie zastała

Anitki ogród jest boski nie mogę się doczekać kiedy pokaże ostatnie rewolucje

z tą pracowitością to trochę przesadzam -odbija mi się to pózniej na zdrowiu niestety ....

Buziaki

ps mam nadzieję ,że w przyszłym sezonie uda mi się i Twój piękny ogród poznać na żywo
____________________
Magda Wilczy ogród WizytówkaWilczy ogród
Magleska 21:22, 18 wrz 2023


Dołączył: 07 maj 2017
Posty: 19149
Anda napisał(a)
Madziu, Lagerstroemia u ciebie? Daje radę zimą?


Ewuś mam ją ze 4 ,albo i 5 lat -pierwszy raz zakwitła w tym roku
jak ją kupiłam ,to miała 2 kwiaty ,a potem przez kilka lat nic ....w tym sezonie mnie zaskoczyła pozytywnie -śliczna jest
____________________
Magda Wilczy ogród WizytówkaWilczy ogród
Magleska 21:26, 18 wrz 2023


Dołączył: 07 maj 2017
Posty: 19149
TAR napisał(a)
Patrzac na te Lagerstroemie to mam malusia nadzieje, ze moj patyczek tez da rade. Mam te z ciemnymi rozowymi kwiatami i to bedzie jedyny patyk, ktorego zabezpiecze na zime Judaszowce powinny juz dac rade, Forest Pansy juz zimowal wiec i reszta powinna a maja lepsza miejscowe bo bardziej oslonieta i przy budynku.

Madzia okrywalas swoja Lagerstroemie?


Ania ja nigdy niczego nie okrywałam-jej też nie -ja ją kupiłam już taką sporą -niewiele urosła od kupna ( 4-5 lat )

Ale w tym sezonie zrobię wyjątek dla młodziaków judaszków -mam nadzieję ,że nie zapomnę ich opatulić

mam jednego judaszka zle posadzonego -posadziłam od czapy -zapomniałam ,że w zimie spada tam dużo śniegu -muszę go przesadzić i nie wiem gdzie

Buziaki
____________________
Magda Wilczy ogród WizytówkaWilczy ogród
Gruszka_na_w... 22:24, 18 wrz 2023


Dołączył: 28 gru 2015
Posty: 22359
Magleska napisał(a)


Haniu podziwiam ,że chciało Ci się czytać -naprawdę tym bardziej ,że u mnie mało konkretów -wieczne przeróbki

Dzisiaj np. doprowadzałam do ładu skarpę obok tarasu -mało ją pokazuję ,bo ona taka mało obsługowa jest -oprócz plewienia oczywiście zrobiłam roszady w roślinach -przesadziłam rodki na dół skarpy -na górze marniały -za sucho tam -przy okazji dosadziłam jakieś hosty paprocie ,epimedium i jeszcze kilka drobiazgów -wg mnie poprawka wyszła fajnie -fotki nie zrobiłam ,bo ciemność mnie zastała

Anitki ogród jest boski nie mogę się doczekać kiedy pokaże ostatnie rewolucje

z tą pracowitością to trochę przesadzam -odbija mi się to pózniej na zdrowiu niestety ....

Buziaki

ps mam nadzieję ,że w przyszłym sezonie uda mi się i Twój piękny ogród poznać na żywo


Dzięki przeczytaniu pierwszej części wątku znam znakomicie tę rabatę z rodkami z boku tarasu. . One pięknie kwitną i mają ciekawie wybarwione liście. Kilka lat temu była tam ścianka z drewienek opałowych, bo wiało. Rodkom z pewnością będzie lepiej na dole skarpy. Pozostałe roślinki świetnie będą tam współgrały. Całoroczna atrakcyjność jest zagwarantowana.

Żałuję bardzo, że Anitka zniknęła z forum. Jej wątek był kopalnią pomysłów na różnorakie ozdoby i kompozycje roślinne. Może ją namówisz na uaktualnienie wątku, bo gdzieś wyczytałam, że obmyślała nowe rabaty bylinowe.

Do siebie serdecznie zapraszam. Oglądanie ogrodu z powodu jego rozmiarów zajmie jakieś 10 minut, a potem możemy się oddać pogaduchom. Na wszelki wypadek zabierz swój magiczny obiektyw. Może uda się wyczarować odrobinę romantyczności z tej mojej ogrodowej prozy.
____________________
Hania-To tu- to tam-łopatkę mam! "Przyjemność ma się do szczęścia mniej więcej tak, jak drzewo do ogrodu; nie ma ogrodu bez drzew, ale drzewa, nawet w wielkiej ilości, nie stanowią jeszcze ogrodu." ~ Władysław Tatarkiewicz
Magleska 16:35, 19 wrz 2023


Dołączył: 07 maj 2017
Posty: 19149
Haniu ścianka z drewna kominkowego nadal jest przy samym tarasie -tylko teraz jest dużo niższa

Magiczny obiektyw wezmę na pewno dzięki niemu udaje mi się czasem jakieś fajne fotki zrobić

Anitka na pewno zagląda ,to może usłyszy nasze wołania czekam narazie cierpliwie ,bo sporo pracy miała do wykonania

Dziś mam fotki skarpy robione zwykłym obiektywem ,takie fotki ku pamięci


____________________
Magda Wilczy ogród WizytówkaWilczy ogród
Magleska 16:38, 19 wrz 2023


Dołączył: 07 maj 2017
Posty: 19149
____________________
Magda Wilczy ogród WizytówkaWilczy ogród
Korzystanie z portalu ogrodowisko.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies