Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Zielony zakątek przy szkole

Pokaż wątki Pokaż posty

Zielony zakątek przy szkole

Lilka 15:03, 21 lis 2011

Dołączył: 05 kwi 2011
Posty: 183
Znając nie od dziś wasze dobre serca , otwarte głowy i ogrodowy zapał chciałabym prosić Was o pomoc w zaprojektowaniu zielonego skwerka przy szkole, żeby dzieci miały gdzie wybiegać w czasie wiosennych i letnich przerw. Wpadliśmy jako rodzice na taki pomysł bo wokół naszej szkoły jest tak brzydko i smutno. Zależy nam żeby było ładnie, zielono. Fundusze jakimi dysponujemy nie należą do największych, ale szukamy sponsorów. Wpadłam na pomysł żeby każde dziecko przyniosło jakąś roślinkę , kupioną czy wykopaną z własnego ogrodu, ale szybko popukałam się w głowę że wtedy to dopiero mielibyśmy misz masz a nie piękny, zaplanowany ogród. Pomóżcie kochani bo sama nie dam rady, zwłaszcza że teren trudny a ja kompletnie nie mam doświadczenia.
W najbliższym czasie postaram się wstawić zdjęcia i rysunki. Z góry dziękuję za pomoc.
____________________
Pszczelarnia 15:13, 21 lis 2011


Dołączył: 04 maj 2011
Posty: 29256
Bardzo dobra inicjatywa!
W podstawówce mieliśmy charyzmatyczną nauczycielkę biologii i zajęcia odbywały się w terenie, koło szkoły. Były kwatery kwiatowe, sadownicze i warzywne. Do dziś pamiętam moje pierwsze szkolne plewienie. A warzywa z ogródka trafiały na stół stołówki szkolnej. A dodam, że to było w głębokiej komunie. To była jej inicjatywa i tak było przez wiele lat (moje siostry też uprawiały szkolne ogródki). I pamiętam, jak sadziliśmy róże na klombie (bez ideologii czynu społecznego, jak to się wtedy nazywało). A jarząby posadzone przez kółko przyrodnicze rosną do tej pory, minęło ponad 30 lat.

Trzeba dzieci zaangażować w sadzenie i pielęgnację - inaczej nie docenią. To nie może się dziać bez ich udziału.
____________________
Ewa Pszczelarnia. Wizytówka
hanka_andrus 16:21, 21 lis 2011


Dołączył: 20 lis 2010
Posty: 34408