Gdzie jesteś » Forum » Projektowanie ogrodów » Hortensjowo

Pokaż wątki Pokaż posty

Hortensjowo

Helen 19:48, 03 mar 2019


Dołączył: 03 mar 2019
Posty: 8292
Witam, od jakiegoś czasu jestem czytelniczką Ogrodowiska i bardzo mi się podoba Wasza pasja, wymiana wiedzy i doświadczeń a przede wszystkim sposób komunikowania się.
Jestem totalnym amatorem i wiem, że popełniłam już niejeden błąd, ale zawsze można to poprawić i przesadzić rośliny.
Mam pytanie do rabaty, którą sadziłam w ubiegłym roku (zdjęcie nr 2) - co mam posadzić jako tło rabaty, miała być ściana z grabów, ale się nie przyjęły i muszę zmienić koncepcję. Miejsce jest bardzo nasłonecznione - praktycznie południowa wystawa.
Napiszę co jest posadzone - miskanty Morning Light, przed nimi hortensje Limelight, przed nimi jeżówki z moliniami Moorehexe i zupełnie z przodu Red Baron z jedną jeżówką po środku. Po prawej stronie są 2 duże krzewy cisów a przed nimi hortensja ogrodowa i dębolistna oraz kilka roślin też do zmiany (ale to w późniejszej perspektywie).
Wygląda to w następujący sposób



Czy tłem mogłyby być jakieś cisy kolumnowe lub szpaler z innych roślin czy może posadzić kolumnowe graby np. Frans Fontaine? Może ktoś ma zupełnie inny pomysł?
____________________
Helen - Hortensjowo
Gardenarium 07:41, 04 mar 2019


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Wygląda na to, że jest tam bardzo mało miejsca? Dlaczego graby się nie przyjęły?
Mogły nie rosnąć,ale dziwne że się nie przyjęły

W każdym trazie na grabowy zywopłot to jest za wąsko, później nie da się go utrzymać
w tak wąskim rozmiarze bo to roślina długowieczna i wielkie żywopłoty rosną.

Ile m szer. ma cała rabata?
Ile miejsca jest na żywopłot przy płocie?

Jedynie cis kolumnowy by zdał egzamin, ale posadzenie gęsto jeden przy drogim to kosztowne rozwiązanie.
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska
Helen 20:55, 04 mar 2019