Gdzie jesteś » Forum » Trawnik » Podlewanie trawnika

Pokaż wątki Pokaż posty

Podlewanie trawnika

Gardenarium 09:48, 26 cze 2012


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Otrzymałam pytanie od Radka:

Witam. Mam takie pytanie, może ono wydać się banalne, lecz ja jestem początkującym ogrodnikiem.
Mianowicie, jak należy podlewać trawnik (systemem nawadniania) co noc czy tez z kilkudniowymi przerwami jak jest lepiej bo jedni mówią tak a inni inaczej pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
____________________
Danusia - Ogród nie tylko bukszpanowy cz.III*Część II*Część I*Wizytówka***Ogrodowisko-ogrody pokazowe*2 Wizytówka

Instagram Ogrodowiska
Gardenarium 09:52, 26 cze 2012


Dołączył: 09 lip 2010
Posty: 77308
Ilość wody wylewanej na trawnik należy dostosować do istniejących warunków. Przede wszystkim są to:


- nasłonecznienie
- rodzaj gleby (piaszczysta czy zwięzła)
- pogoda (sterownikiem regulujemy zarówno czas jak i ilość wylewanej wody)
- pora roku (wiosną i jesienią mniej, latem, kiedy trawnik intensywnie rośnie - więcej)

Napisz jaka gleba i nasłonecznienie i czy trawnik jest nachylony (np. stok) lub pokaż zdjęcia trawnika. Postaram się odpowiedzieć najlepiej jak umiem.

Najlepiej podlewać co drugi dzień, ale obficie, żeby woda dotarła do korzeni głębiej.
Ja mam trawnik w półcieniu i nawadnianie mam ustawione w poniedziałek i w środę (tylko dwa dni w tygodniu) - wczesnym rankiem, kiedy trawnik nie jest rozgrzany (to najlepsza pora podlewania) i trawnik ma największy procent pobierania wody. Nie ma też strat wody przez parowanie.

Z artykułu o pielęgnacji trawnika:

Z reguły podstawowym błędem jest dostarczanie zbyt małych dawek wody. W naszym klimacie optymalna dawka wody wynosi 5 litrów na 1m kwadratowy (grunt przepuszczalny), 3 litry (grunt nieprzepuszczalny (glina)). Lepiej podlewać obficie i rzadziej, niż mało i często. W przypadku braku podlewania i upałów, już po upływie tygodnia będzie widać zniszczenia. Dlatego podlewajmy zanim trawnik zacznie schnąć.