Gdzie jesteś » Forum » Nasze ogrody » Tu ma być ogród :)

Pokaż wątki Pokaż posty

Tu ma być ogród :)

lindsay80 11:26, 25 wrz 2014


Dołączył: 23 wrz 2014
Posty: 16229
Witam wszystkich forumowiczów, niedawno dołączyłam do tej społeczności.
Do tej pory chłonęłam informacje z różnych interesujących mnie wątków aż w końcu postanowiłam założyć swój.
Od kilku miesięcy mieszkam w nowym domu i szykuję się do zakładania ogrodu, ale jako, że jestem w tym temacie laikiem kompletnie mnie to przeraża.
Poniżej wklejam kilka zdjęć z prośbą o porady.
Pierwsze zdjęcie to rabata od frontu, znajduje się w centralnym miejscu pomiędzy bramką a bramą. Rabata ma wymiary 4,5 x 3m, chciałam tam zrobić obwódkę z berberysów Admiration i Goldalita, a w środku szczepiony jałowiec i może trzmielina, dwie plamy z wrzosów i wrzośców (czerwone i białe), pod trzmieliną funkie nawiązujące kolorystyką np. Mediovariegata.
Na wypełnienie reszty wolnego miejsca nie mam pomysłu, może jakieś niskie kuliste formy thui w obcieniach żółci i świerka np Picea Abies Nidiformis.

Może ktoś doradzi?
Drugim problemem jest obsadzenie 2 symetrycznych rabat przed samym domem. Mają wymiary 4 x 2,5 m. Rabaty są od wschodu, czyli jasno jest tam przez kilka godzin, a na tej po prawej stronie właściwie panuje przez większość dnia półcień bo słońce chowa się potem za gankiem. Planowałam, że na obu będą takie same rośliny, w miejscu centralnym klony palmowe Atropurpureum a dookoła żurawki w różnych kolorach (Heuchera, Berry Smuthie, Citronella, Caramell, Coral Forest) - co sądzicie, po ile sztuk jednej odmiany powinno się tam znaleźć? i może jeszcze trzeba przewidzieć tam inne rośliny, bo miejsca jest sporo.

Będę wdzięczna za pomoc.
Na razie piszę tylko o tych wymienionych rabatach, ale do zagospodarowania jest kilka innych miejsc.
Pozdrawiam,
lindsay80
____________________
Tu ma być ogród :)
LadyR 11:31, 25 wrz 2014


Dołączył: 12 lip 2014
Posty: 130
A gdzie fotki?
____________________